• Manelma

BIM Juli 2014

jessi84 skrev 2014-07-01 16:05:28 följande:

Jag vet att man ska ta temp på morgonen innan man stiger upp men hur är det om man tar tempen nu på em? Helt fel och lita på den? Jag har womanlog så för in tempen på morgonen där i. Nu på em tempa jag förskojs skull och den hade ökat med 0,2 grader.

Man ska mäta efter fullständig vila, tempen har en tendens att ändra sig efter att man börjat aktivera sig och varit i rörelse. Därför man mäter BBT på morgonen helst samma tid innan uppgång ur sängen. 
  • Manelma
    carro90 skrev 2014-07-01 17:47:26 följande:

Snälla, måste ha er hjälp av era ögon snabbt! är på bim-5 idag o tog nyss ett test för att bevisa för mig själv att det är alldeles för tidigt att testa! Hade tänkt mig att det skulle bli tokblankt med detta va vad jag fick... Strecket är rosa i verkligheten, men om det är ett spök så vill jag inte berätta för sambon. Kan även tillägga att jag hållit mig i 7 timmar o inte druckit mer än ca 0,3 l vatten under tiden så det va väldigt koncentrerat. 

Väldigt tydligt om du bara är på BIM -5 måste jag säga! När jag blev gravid med sonen såg man suuuuper svagt på bim -5 men runt bim -1 va det som ditt. Inga tvillingar i familjen? ;) GRATTIS ialf :) 
  • Manelma

Mitt test visade detta idag, men litar inte på den ett dugg. Får se hur det ser ut till BIM på lördag.

• Manelma
    SiriGreta skrev 2014-07-01 21:19:20 följande:

Hej tjejer! Jag fick svaagt positivt i morse (bim-5) med testlagrets sticka. Strecket dök upp efter cirka 10 minuter men försvann sedan igen efter kort stund, är detta vanligt..?? Tacksam för er hjälp!

phpFR70h065317.jpg

Jag är en testoman & ja tyvärr vanligt enda grejen som fick mig liiite hoppfull idag är att den faktiskt är kvar o synlig efter att testet torkade idag, lite kors i taket känsla blev det... Men testa igen imorgon, kan ju va att den kände av men va för små nivåer av hcg ännu.
  • Manelma
    SiriGreta skrev 2014-07-01 22:00:09 följande:
    Okej så det har hänt dig tidigare Manelma? Att du fått svagt plus som sedan försvunnit igen? :(
    Jupp därför jag inte tar dagens test med några glädje känslor ännu trots att det faktiskt fortfarande syns. Tills båda linjer är lika starka och syns kommer jag inte hurra :( 
  • Manelma
    jessi84 skrev 2014-07-02 20:27:15 följande:

Usch, nu blir jag nervös.
    Tog detta test för jag var sugen, inte för jag trodde annat än att mensen ska komma. Beräknad BIM på fredag tror jag, men det är om cykeln är på 28 dagar som den var första månaden men har inga tecken för något.

Nu vet jag inte om man ska vänta några timmar innan man tar test eller ta på morgonen. Tog ett nu vid 20.20 ungefär. Kissade sist vid 17-18 kanske och druckit lite cola sedan dess. 

Är detta därför eller???
    Va är det som är oklart här? Om du druckit massa osv, är det ju ännu starkare färg på morgonen troligen, så Grattis du är gravid, väldigt tydligt plus tycker jag det där är! Om du har bim på fredag är det helt klart möjligt att du ser ett plus framför dig på stickan redan idag :) Så njut av det istället! :D 
  • Manelma
    jessi84 skrev 2014-07-02 20:53:08 följande:

Men jag väntar ju på att mensen ska komma. Har inga symptom för något och tempen kör jojo grejer.

Du kan ju vänta på mens men om du är gravid så är du då kommer inte mensen komma! ;) heheh är det inte graviditet du är ute efter? Mensen den kan ju få komma om ett år eller så! ;) 
  • Manelma

Idag började tempen sjunka lite så jag tror absolut mensen kommer. Brösten har slutat värka och jag känner inte något i magen heller så är bara att invänta! Bättre lycka nästa månad hoppas jag och att det är den vänstra äggstock som släpper ägg är vad jag önskar mig! Då blir det äntligen försök på riktigt. Har funderat lite om det är lönt att boka tid hos gyn o undersöka framkomligheten på högra äggledare (där jag haft utomkveds). Vet inte får se, kanske efter nästa försök.

Men det blir ännu ett bim runt 31juli -01 augusti. Uh vore roligt om mensen tog o kom redan imorgon!

• Manelma

Mensen startade just precis som förväntat, hade en sänkning i temp sen två dagar tillbaka så jag visste att det börjar närma sig. Så då var det det försöket. Nu kan jag börja räkna ner till nästa ÄL som är runt 18-19 juli och sen BIM runt 31 juli - 1 augusti. Så sänker ner mig själv i listan så får vi se hur det går... 

{#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

4/7 Corran, 21 år, 4:e försöket, 2:a barnet
    4/7 Kissekatten2014, 29 år, 6:e försöket, 1:a barnet
    4/7 Erikali, 21år, 1:a försöket, 1:a barnet.
    5/7 Fiiaaa, 32 år, 1:a försöket efter mf (maj), 1:a barnet
    5/7 Lollipoppan, 32 år, 2:a försöket, 3:e barnet
    5/7 Alvolina, 25 år, 5:e förs. 2:a barnet. 
    5/7 FruA78, 36 år, 8:e försöket, 2:a barnet
    6/7 Maria678, 38 år, 1:a barnet
    6/7 Missk37, 22 år, 1:a barnet
    7/7 pumpkin88, 26 år, 7:e försöket, 1:a barnet
    7/7 Madelen b, 28 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    7/7 längtarigen, 32 år, 3:e försöket, 2:a barnet
    7/7 Jessans, 25 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    8/7 Syren, 28 år, 3:e försöket, 1:a barnet.
    8/7 Silje, 30 år, 1:a Försöket, 3:e barnet
    9/7 ellyangel, 23 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    9/7 eagle87, 5:e försöket, 1:a barnet
    9/7 Mizis 23år, 2:a försöket, första barnet.
    9/7 Frutess, 27 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    9/7 Gummsan, 8:e försöket, 6:e barnet
    10/7 NILE90, 23 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    10/7 joss82, 4:e försöket, 1:a barnet
    10/7 snö81, 6:e försöket totalt - mf mars+juni, 2:a barnet
    10/7 Sandy90, 23år, 2:e försöket, 2:a barnet (efter gravidförbud i 6mån pga mola/druvbörd i nov-13)
    10/7 Loven, 33år, 1:a försök, 1:a barn
    11/7 MagicQueen, 38 år, 7:e försöket, 3:e barnet.
    11/7 Miracle09, 32 år, 2:a barnet
    12/7 Rossarna, 1:a försöket, 1:a barnet
    14/7 julia007, 29 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    14/7 rosali84, 29år, 12:e försöket, 2:a barnet
    15/7 Nini 31 år 4:e försöket 1:a barnet
    15/7 Önskaretttredje, 3:e försöket, 3:e barnet
    16/7 Nakoma, 27 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    16/7 Pyret 85, 28 år, 2:a försöket, 2:a barnet
    17/7 Solägget, 30 år 8:e försöket 2:a barnet
    18/7 Vifem, 3:de försöket, 4:e barnet, sambos första.
    18/7 Plopp76, 8:e försöket, 2:a efter MF i april. Första barnet
    19/7 Villhaenbebbe, 2:a försöket, 1:a barnet
    20/7 Mira14, 28 år, 6:e försöket, 1:a barnet
    20/7, Annette79, 4:de barnet, 5:e försöket (mf i maj & juni)
    21/7 Bebben84, 30 år, 1:a försöket, 2:a barnet 
    22/7 Emalver, 26 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    23/7 goaround, 24 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    23/7 kossann, 42 år, försökt sen jan-13, 4:e barnet, sambons 1:a
    24/7 JOLI, 13:e försöket, 1:a barnet
    25/7 Miini, 26 år, 3:e försöket, 2:a barnet (sambons första)
    25/7 Milie, 27 år, 4:e försöket, 1:a barnet
    26/7, Malinbarre 26år, 3:e försöket efter MA, 1:a barnet :)
    26/7 Innaj, 29år, 4:de försöket, 1:a barnet
    26/27/7 viljan90, 8:de försöker, 1:a barnet
    27/7 ramada, 31 år, 4:e försöket, 1:a barnet
    27-29/7 Kiwifågel 2:a försöket efter paus (försökt 5 år men bara fått flera mf/ma)
    28/7 dahlia92, 1:a barnet 4:e försöket
    29/30 lynx vox 33 år, 15-e försöket, 2-a barnet (sambons 1:a)
    30/6 Emmjo, 2:a barnet, 1:a försöket 
    31/7 Sarasessi, 30 år, 8:e försöket, 2:a barnet
    31/7 Manelma, 28 år, 4:de försöket, 2a "riktiga" förhoppningsvis, 2:a barnet
    31/7 MammaMia91, 23 år, 2:a barnet

Plus Plussat Plus
    Pompalens 
    3/7 Nallebjörnis, 31 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    4/7 jessi84, 1:a försöket, 1:a barnet
    6/7 Carro90, 23 år, 1:a försöket, 1:a barnet

HjärtaBättre lycka nästa gångHjärta
    1/7 Lea01, 21 år, 1:a barnet, första försöket
    3/7 180611

• Manelma
    eagle87 skrev 2014-07-10 00:26:13 följande:
    jag me därför måste ja veta snart
    tror du jag e gravid?

hittade detta på en sida:
    What does cervical mucus look like in early pregnancy?

Its either smooth and stretchy/clear or thick and creamy. Neither should smell, itch or hurt.

What is the consistency of the cervical mucus during early pregnancy?

In my opinion it feels most like Jello Pudding.

Is the cervical mucus very white and thick during a early pregnancy?

Hello there. Yes cervical mucus can be as you've described during pregnancy and it can also be very similar to ovulation discharge.

Early Pregnancy Symptoms

One of the signs of early pregnancy is an increased amount of discharged cervical mucus. Some women report noticing an egg white-like substance in their discharge. The consistency is usually thicker and more gooey than discharge they have before having their period

Varför inte bara göra ett test så vet du? 
  • Manelma

Jag blir fasiken tokig snart. Äggviteflytningarna är igång igen och livmodertappen mjuk, hög och öppen, men vad som händer i sidorna är ännu ett mysterium. Tycker mig känna på båda sidorna pytte pytte lite vilket är sjukt störigt för vänstra äggstocken är den jag vill ska släppa ägg denna gången så är det bara!!! Med tanken på tappen borde jag veta imorgon eller onsdag vilken sida det blir då den är öppen, mjuk och hög och redo för ÄL då är den precis innan ägglossninng ska ske så på dag 13 lär jag veta helt säkert idag på dag 10 är det som sagt lite ömt på båda sidorna. Måste vara vänster!!! Hua. Denna gång blir det varannan dags mys o dagen det gör mest ont o dagen efter det ska vi köra 2 dagar efter varan som med sonen, sen en dags vila o igen för att säkra.

• Manelma
    fantasifull skrev 2014-07-14 22:12:41 följande:

Tycker att det är något där men jag vet inte om jag ser i Syne eller ser det jag vill se...? phpcK5qMy12968.jpg

Jag ser också!
  • Manelma

Då är det dags för ägglossning o den sedvänliga värken är här... Slumpen jävlas med oss o ännu en gång är det högra , säkerligen helt täppta sidan som ägglossar denna månad igen, 3 månader på raken för första gången sen jag börjar bokföra mens och ÄL 2008 känns som ett dåligt skämt detta! Så ledsen känns som om mensen redan kommit! Varför kan vi inte få försöka igen varför ska det behöva gå så lång tid tills min fungerande sida åter har ÄL? Känns hopplöst!! Vi sexar på så klart för hoppet finns kvar men blir så trött på hur denna kropp beter sig! Med första barnet va det varannan månad jag ägglossade på höger o sen vänster osv det va så vi tajmade in efter utomkvedsgraviditeten o blev gravida med sonen... Nu vet man knappt va kroppen håller på med... :-/

• Manelma
    eagle87 skrev 2014-07-17 15:51:27 följande:

Ni som Tempar vad ligger ni på innan / efter äl?

Jag har ca 36.8 innan ÄL och efter äl skjuter det upp till runt 37.2 - 37.3 ungf sen strax innan mens sjunker den oftast till 36.9 och så är den ungf så tills mensen är slut. Strax innan fertila tiden börjar så skjuter den ner på runt 36.4 och sen höjs till 36.7 - 36.8 tills ÄL varit o den skjuter upp. 
  • Manelma

Grattis alla som plussat idag!! Va roligt!

Här börjar den sedvanliga väntan på BIM som väntas den 31 juli. Ägglossningen var för några dagar sedan. Förväntningarna är på noll då högra äggstocken hade ägglossning igen tredje cykel på raken nu, men ja vem vet kanske det sker ett mirakel :)

Måste försöka att hålla mig från att testa och tror det borde va lättare denna gång då vi ska på semester i slutet av nästa vecka o blir borta till 1 augusti. Funderar på om man helt enkelt bara ska skippa ta med test på resan? Får se hur jag mår på ÄL +8 när vi drar.

• Manelma
    Mira14 skrev 2014-07-19 17:48:31 följande:
    Menar du att det är svårare att bli gravid när man oftast ägglossar från ena sidan? Jag lossar oftast på höger sida men förra gången på vänster sida men det var första gången sen vi började försöka. Det blir vårt 7:e försök i augusti. Håller tummarna för er!
    Nej har man friska äggledare är det ingen skilland vilken sida man ägglossar på. Men jag hade ett utomkveds på min högra innan sonen som kroppen tog hand om som ett missfall men den växte i högra äggledare o jag misstänker att den efter det inte har någon fri passage. Så jag blev gravid med sonen på vänstra och sen vi börjat försöka nu har högra "dåliga" tagit 3 ägglossningar.

Tack!!
  • Manelma
    JhjärtaK skrev 2014-07-19 17:52:37 följande:
    Jag kan rekommendera att vänta. Har bara plussat en gång på ÄL+8 och då så svagt att jag inte trodde på det. Hoppas du får ett starkt plus den 1 augusti istället smile1.gif
    Jag plussade svagt med sonen på ÄL +9 tror jag det va och den blev starkare o starkare för varje dag fram till bim. Men ja man borde egentligen vänta till efter bim så vet man svart på vitt istället för att bli nedslagen med spökstreck o neggo tester.
  • Manelma
    Pyret 85 skrev 2014-07-20 08:34:09 följande:

Nu har jag köpt ett digitalt. Kunde inte hålla mig smile2.gif Dock så kissade jag senast vid 7 så får vänta några timmar innan jag testar. Är redan kissnödig så vet inte hur detta ska gå, haha!

Blir nog ett fint :Gravid för dig såg testet du la upp igår i testtråden och borde inte vara nån tvekan!
  • Manelma
    Missk37 skrev 2014-07-20 17:53:48 följande:

Vi 5 som har bim samtidigt, när har ni haft era äl ?:)

Jag hade Äl torsdag den 17de både på känningarna i magen och på tempningen som jag tar varje dag.
  • Manelma

Mensen kom idag! Så flytta ner mig ngn? 25 dagars cykel denna gång så nåt positivt med det är att det är dags för äl igen snart! Grattis till alla som plussat denna månad och vi andra ses i augustitråden! nya tag!

Svar på tråden BIM Juli 2014