• Syren

BIM Juli 2014

Önskaretttredje skrev 2014-06-19 21:52:59 följande:
    Hej! En fråga till er som kör den dära dag8 metoden- har ni inget sex innan dag 8?

Vi hade sex på dag 6 också, men jag vet inte om det är "bra eller ej". Tror tanken är att båda ska vila sina kroppar inför nya omgången.. Men jag kände, finns det lust ska man ju inte tacka nej ;)
  • Syren
    eagle87 skrev 2014-06-21 15:20:15 följande:
    Ni som använder cb lila när får ni äl flytningar? Jag fick blinkande gubbe idag är på dag 15. Har äl på dag 16-17 o har inga äl flytningar än?

Förra månaden hade jag ÄL på dag 13, med blinkade gubbe dag 10-12. Fick rediga äl-flytningar på dag 13 som höll i sig dag 14. Denna månaden är jag redan uppe i fyra dagar med blinkande gubbe? Sen dag 9?! Om jag räknar bakifrån från bim borde jag ha ÄL dag 15 (dvs 24/6) men nu på kvällen fick jag typ äl-flytningar..? Får se vad cb-testet säger imorgon. Kör SMEP men fick köra från dag 9 då sambon var sjuk dag 8 :/
  • Syren
    Madelen b skrev 2014-06-21 19:47:37 följande:
    Har alla här tydliga ÄL flytningar? Aldrig märkt någon skillnad?

Jo, har "äggvite-flytningar".. Liksom gelé-aktiga. Märkte av dem innan jag ens visste vad det var (hehe) och har fått det bekräftat med äl-tester. Kör du några tester?
  • Syren
    Manelma skrev 2014-06-21 21:32:59 följande:
    Då har ÄL nu varit och återigen på "fel" sida... suck. Men vi sket i det och körde på med mysandet. Med fel sida menar jag alltså den jag första gången blev gravid på och där det fastnade en graviditet första gången, och jag hade en utomkveds. Vet inte vilket skick den högra äggledaren är i så ja det blir en chansning. Vi har sexakt 4 dagar i streck då jag först inte förstod om det va ÄL eller något annat som värkte men så nu är det över och jag tror det var igår (då det värkte som mest). Så vi myste idag med och nu får det bli en paus på någon dag... Aja vi gjorde va kunde denna gång och verkligen försökt. Så nu får det gå som det går helt enkelt. Inget vi kan göra mer ... 

Håller tummarna! Man kan inte göra mer än sitt bästa! :)
  • Syren
    Pyret 85 skrev 2014-06-23 08:55:34 följande:
    Jag hade bestämt mig för att inte testa innan BIM denna månaden men så kom jag på att jag har en helg med tjejkompisarna helgen innan BIM. Så jag tänkte testa på lördagen (BIM-4). vet att det kan vara lite tidigt att testa.men och andra sidan har jag hört att vet man inte att man är gravid så ska man leva som vanligt.

Jag är lite i samma sits och kommer kanske testa vid bim-4 jag med. En av mina vänner testade positivt dagen efter hon varit på en brakfest, och det gick alla tiders iaf :)
  • Syren

Efter fem dagar med blinkande gubbe fick jag en fast smiley! Dock vaknar jag och mår kasst med halsont och ömma leder. Så himla typiskt!! Hoppas jag hinner krya på mig så man orkar (och vill) sexa.. Vill köra SMEP så mycket det går :) snart börjar dock väntan på bim igen... Tips på sysselsättning under tiden?

• Syren
    Önskaretttredje skrev 2014-06-24 09:59:04 följande:
    Gudars va tråkigt o långsamt dagarna mellan mens o äl går:( Kör på smep denna månad o är iaf äntligen på dag 10 o börjat med äl-test. Hade iof inte äl förens dag 18 förra månaden men tänkte att när man ändå kör en metod ska följa den exakt :) Nån mer som provar för första gången?

Vi provar också SMEP för första gången! Fick äl igår, så nu blir det sexa idag, imorgon och på fredag. Sen börjar väntandet! Vi åker utomlands imorgon för en vecka, hoppas det kan hjälpa mig att tänka på annat!

Ni som kör SMEP, hur tänker ni med grav-test? Vänta till bim eller testa innan?
  • Syren

Så är man tillbaka efter en tids semester :) dock med sjukdom :/

Stort stort grattis till er som plussat! Underbara nyheter att mötas av :D

Själv är jag lite deppig... Bim på tisdag (tror jag, förra månaden hade jag plötsligt 25 dagars cykel istället för vanliga 28). Sen jag kom hem från resan har jag inte kunnat tänka på annat än "tänk om det lyckades??" ...så jag tog ett test men det visade toknegativt :( vet inte om det är någon idé att hoppas eller bara invänta mens? Tog testet på em utan att ha väntat 4h.. Men tänker att det borde synts en skugga om det fanns något där...? Har inga symptom alls, inte ens de vanliga PMS-symptomen. Det enda som känns är typ vad jag gissar är höger äggledare? Gör lite ont till och från. Någon som känner igen samma?

Oj, ledsen för lång tråd, skönt att få skriva av sig lite bara <3

• Syren
    Loven skrev 2014-07-03 21:05:57 följande:

Äh, man skall väl inte be om ursäkt för ett långt inlägg. Trodde att grejen med olika forum var att "träffa" personer i samma situation och dela tankar/funderingar och erfarenheter

Har jag fel?

Nej du har helt rätt :) kände mest att jag var ett neggo... Men det får man väl komma undan med då och då ;)
  • Syren
    sarasessi skrev 2014-07-04 07:04:50 följande:

Mensen kom nu :(

Nej vad trist.. :( har men då blir det ett semesterbarn ska du se! <3
  • Syren

Hur går det för alla er som har BIM idag och i helgen?? Själv går tiden otroligt långsamt till tisdag...

Hur tidigt kan man ta ett gravtest? Om man tar ett test på ÄL 9/ ÄL10 och det visar klart negativt, kan det ändras till positivt dagen efter?

• Syren
    Missk37 skrev 2014-07-05 07:14:52 följande:

Ger upp, gjorde ett test nyss. Neg.. Fattar inte varför det inte vill sig.. Har försökt ett riktigt bra tag och vill inte ens veta hur många månader. Ligger nog på 7-8 försöket nu om inte mer.. Knäckt och kan inte somna om.. Känner mig så trasig så det inte går att beskriva

Så himla trist när man vill så gärna.. Jag fick också neg imorse :( men ändå är jag naiv och lever på hoppet att jag är en låghormonare..
  • Syren

Jävla skit. Mens idag, två dagar innan BIM. Less man blir... :(

Tänk om man efter varje försök kunde få reda på varför det inte blev något just denna gången?

Styrkekramar till er andra som också fått mens <3

• Syren
    snö 81 skrev 2014-07-07 05:40:45 följande:

BIM på torsdag och en stor övertygelse att det inte tagit sig. Men så eftersom jag hade ett test hemma kunde jag inte låta bli att bara bevisa för mig själv att det var kört.

Men då dyker detta tydliga plus upp direkt innan kontrollstrecket ens kommit fram...

Wow, grattis!!! Varför trodde du att det inte tagit sig?
  • Syren

För mig kom mensen på BIM-2 :/

Så den som vill får gärna flytta mig till "Bättre lycka...". Tack!

• Syren
    eagle87 skrev 2014-07-12 22:14:59 följande:

Jag tog ett till test negativt så ja hade nog ingen äl i juni även fast cb visade glad gubbe så lossnade väll aldrig ägget...Vad beror det på?

Ca 16 dagar efter den glada gubben på så fick jag riktigt slemmiga äl flytningar. Kan jag ha haft min ägglossning då? De va 9 juli. Jag har 15 dagar luteal fas så när tror ni nästa bim är? Hade även ont i äggstockar/ljumske då men jag trodde ju ja va gravid.

Jag har inte riktigt fattat det där, men vad jag har läst så innebär inte alltid ett positivt äl-test att ägget faktiskt släpper... Jag tycker det låter som din äl kom senare, vilket borde göra att din bim blir typ 24 juli? Sexade ni runt den 9:e??
Svar på tråden BIM Juli 2014