• ramada

BIM Juli 2014

Jag är nu på ÄL+8 och känner mig konstigt stressad? Nästan som bakiskänslor, lite skakig, nervig liksom med lite ökad puls, hade samma känsla igår och nu på morgonen har jag fått 2 vågor av illamående som kommit och gått.
    Dessutom efsm jag tempar så har tempen legat stadigt på 36,6 efter ÄL men igårmorse var den 36,7 och nu imorse 36,9 hur tolkar man det? Vad kan en sådan extra höjning bero på? Ägget som fäst eller? Vet inte riktigt vad man ska tro, man vågar ju inte riktigt tro på att det skulle vara "något" än heller... Glad

• ramada
    Manelma skrev 2014-06-24 07:34:41 följande:
    En ökning av BT är normalt efter ägglossning, får bara se till att hålla sig där uppe. Förra månaden när jag tempade kom jag upp till 37.2 och sen sjönk den till 36.9 runt mens så ja det är normalt att den höjer sig, men om man är gravid fortsätter den att hålla sig uppe så vi får hålla tummarna! :D
    Ja hoppas den håller sig kvar! Glad illamåendet fortsätter komma i lite milda vågor, aningen metallsmak i munnen, om nu bara resten av denna veckan kunde gå lite fort! Eftersom att min mens kom ngr dgr tidigt så skulle jag tro att ny BIM blir tisdag den 1:a Juli men vi får se isf bör tempsänkningen komma sön-mån om det inte blivit nåt.
    Fasen man kan ju bli inbillningssjuk för mindre!
  • ramada
    Pyret 85 skrev 2014-06-24 09:09:23 följande:

vart köper ni era ÄL-tester?

Har köpt mina från billiga-tester.se går snabbt och smidigt, verkar funka för mig iaf.
  • ramada
    snö 81 skrev 2014-06-24 17:50:42 följande:

Maxutslag på stickan nu ikväll.

Imorse var det fortfarande inget utslag, men nu var teststrecket starkare än kontrollstrecket.

ÄL är på G!! Jipiiieeee :)

Härligt!! Skrattande
  • ramada

Nu till kvällen har jag fått återigen skumma vågor av illamående, killar i halsen så jag vill hosta och nästan köjjs emellanåt, känner mig lite småstressad/skakis som om pulsen ökat ngt hoppas såklart att det är bra tecken men ska hålla mig till helgen å se om tempen dippar lör-sön och tant röd är på intågande.

Om nån har möjlighet går det att ändra min BIM till 1/7:e? Jag fick ÄL 2 dgr tidigt denna månad så då bör BIM bli 1:a Juli.

• ramada
    Pompalens skrev 2014-06-25 07:35:28 följande:

Är det någon med tidig BIM som börjat känna något?

Jag började må lite illa i måndags kväll, lite mer igår. Idag har jag inte känt något än men det är bara morgon ännu och då har jag mått bra (fick MF förra månaden så jag jämför, då fick jag också symptom ungefär nu). Idag kom det brun flytning i trosan, är på ÄL+7 (eventuellt +6). Var ju tvungen att googla och det kan tydligen vara en nidblödning trots att det är brunt. Det fick jag inte förra månaden. Oh tänk om vi lyckades denna månaden med, trots missfallet! Vilken tur vi har i så fall, hur stora är oddsen på det (liksom).

Än så länge säger jag att illamåendet är hittepå, vågar inte tro riktigt än. Men hoppas gör jag ju ändå och det är svårt att inte känna efter när man mår bra om man äter lite men sämre ungefär 1-2 timmar efter mat.

Jag inbillar mig också ännu att jag "bara" hittar på att det smakar metall i munnen och att jag får vågor av illamående, det började igår på ÄL+8 och kom även en sväng igårkväll, känner av lite svagt illamående men bara sådär en aning, ska verkligen försöka hålla mig från att testa tills söndag, men då bör jag se om jag sjunker i temp så har det ju inte blitt nåt
  • ramada
    carro90 skrev 2014-06-28 15:53:37 följande:

Hur ser det ut för er som har bim redan på tisdag? Några känningar eller annat som kan tyda på graviditet? Glad

Jag har haft massa konstiga symptom som jag inte vet vad man ska tro om... tempen har legat stadigt på 36,7 och en topp på 36,9 där kring vaddå ÄL+10? och sen 36,7 igen, sen 36,5 fre-lör och nu imorse.(från fre till sön har vi sovit ute i vår stuga där innetemperaturen vart mellan 14-19 grader när vi vaknat så det kan väl såklart spela in också) Där kring ÄL+10 fick jag konstig metallsmak i munnen och små vågor av illamående, försvann på 2-3 dagar. Efter det tycker jag mig ha haft typ små attacker av mensvärk väldigt, väldigt light och nu imorse fick jag världens mensvärksattack, väntar blod på pappret typ när som helst, men inte det... så tjaaa vet inte vad man ska tro :-S hittepå eller på riktigt??? Tyst alltså då BIM -2 idag
  • ramada
    Fiiaaa skrev 2014-06-29 12:03:49 följande:
    Testa, testa , testa Tungan ute
    Haha! Nä tänkte ju inte testa förrän BIM så jag försöker hålla mig
     Nu är de ju bara ett par dagar kvar så då ser jag ju, jag går dessutom på semester på torsdag så har det inte kommit nån tant röd innan dess, kanske jag väntar till att testa då, vore ju en trevlig semesterpresent till mig å mannen Kyss eller så vet man ju om man ska fira in semestern REJÄLT! Tungan ute
  • ramada
    Evening primrose skrev 2014-06-29 14:45:15 följande:

Ramada

Dina symptom låter hoppfullt

Nä här verkar de kört! Brunaktiga flytningar nyss så det verkar vara mens, även denna gång 1-2 dagar tidig... jaaahaapp! Bara på't igen då men jag hinner en till BIM denna månad, det blir ny den 27/7 istället, nån som kan flytta mig i listan, sitter på världens sämsta uppkoppling så allt tar sån tiiiid! :-P
  • ramada

Mensvärk som inte går att beskriva idag å mens så de e ba å invänta torsdag, festa in semestern REJÄLT! Å sen bara ligga i igen hoppas det går bättre för er andra som har BIM i dagarna nu! Håller tummar!

• ramada
    jessi84 skrev 2014-07-03 10:08:16 följande:
    Det gick bra =)
    Han blev lika chockad som jag och glad. Men vill som jag ta ett CB test för att verkligen bekräfta det och nu ska vi glädjas åt detta =)
    Han vill detta lika mycket som jag =)
    Grattis jessi84!!
    Nog blir man lite avis allt
  • ramada

Hur går det för alla? Någon som testat nu igår eller idag ännu? Glad

Här är jag på dag 11, började testa dag 9 och det var tur för igårem. var det nästan positivt och lite värk på höger sida och igår kändes det vid sex så det är på G helt klart
    Så sex dag 8, 10 och nu skulle jag tro att de blir positivt idag då så det blir sex 3 dagar i rad förmodligen å sen vänta igen

• ramada

Blir spännande att ta ett ÄL test ikväll för dessa är från de senaste 3 dagarna, överst från den 8:e, 9:e och 10:e så vi får se om det var så att jag kanske missade stegringen med testen med ngr timmar för normalt tar jag dem vid 5 på eftermiddagen å det mittre blev inte förrän kl 7 så... Morgonens temp. var 36,9 så vi får se vad kvällens test och morgondagens temp säger men jag tycker inte att min ÄL värk är lika jobbig denna gång men men vad säger att den måste va de
  • ramada

Alltså jag är lite förvirrad nu då... om jag enligt mina beräkningar, testerna och temp hade ÄL i torsdags, positivt test på onsdagen och de 3 senaste ggr har fått mens 14 dgr efter det då bör väl min BIM nu bli den tors 24:e? Eller? Någon som kan ändra mig i listan, tror jag hade ett annat datum där?
    Jag bör då vara på ÄL +3 idag då.

• ramada

En fråga till alla, märker ni av just ÄL-flytningarna? Trådbyggarflytningarna alltså? Jag slutade med minipiller typ 9:e april å ha haft min 4:e ÄL sedan dess, de första 2 märkte jag ingenting, men nr 3 så kunde jag märka av och se, bygga broar men så nu igen har jag inte märkt av några sådana flytningar...

• ramada

Alltså förtydligande, märker ni ALLTID av ÄL-flytningarna för varje gång eller är det olika från månad till månad?

• ramada

Är det någon som tempat och märkt av nån dipp eller ökning vid befruktning/infästning vid senare bekräftad graviditet?

Hade nämligen en temp på 36,8 imorse och jag har legat stadigt på 36,6 de senaste tre månaderna efter ÄL? Är på ÄL +5 idag eller om jag mot förmodan tolkat testen fel och haft senare ÄL så det är den ökningen av temp jag såg imorse? Men det verkar också skumt, låg på 36,9 i fredags, dagen efter ÄL enligt testerna och lite värk, 37 i lördags och 36,6 i söndags, måndag missade jag att tempa så morgonens 36,8 kändes skumt?

• ramada

Jaha nähä, de va inte möe svar man fick här, får nog googla själv och söka sig annanstans kanske om man ska få nån respons
    Grattis till plussen och lycka till på oss andra iaf.

Svar på tråden BIM Juli 2014