• mizis

BIM Juli 2014

Hej! helt ny här, någon som kan lägga till mig?:)

Mizis 23år, 2:a försöket, första barnet, BIM 9/7

Tack :)

• mizis

Jag har en liten fundering...

Jag har nästan alltid haft en menscykel på 28-30 dagar men nu när vi börjat försöka har den blivit mellan 34-36?? Vad kan de ha att göra med? Beror det på att jag stressar upp mig eller är de väldigt tidigt missfall? När cyklen ändrar sig så, hur räknar jag då ut äl? bättre jag kör med stickor eller? för enligt appar å nätet så kan äl vara allt mellan 19-27/6 beroende på hur lång mencykel jag skriver...

• mizis

Kunde nån som sitter vid datorn lägga in mig förresten?:)

Mizis 23år, 2:a försöket, första barnet, BIM 9/7 

Tack

• mizis

heterSandra, håller med dig helt, vill också skrika rakt ut att nu är de vår tur att få en liten, men sen när man väl är det ska man ju heller inte berätta för fort pga mf-risken. Men då har man iallafall den största gåvan som en hemlis i början, underbart!

Dock fortfarande osäker på när jag har äl eller om jag redan haft?! Ni som har bim 9/7 vilken dag har/hade ni äl?

• mizis
    heterSandra skrev 2014-06-23 08:06:20 följande:

Ja, om jag blir gravid så kommer vi nog få berätta ganska tidigt eftersom vi umgås ett gäng ganska ofta och om jag helt plötsligt börjar sluta dricka alkohol (även fast jag kör de två veckorna som jag kan vara gravid och inte dricker) så kommer de fatta ändå! :P min mamma kommer också få veta tidigt! Om det blir ett mf så får man ta det då liksom. Men vi kanske väntar iaf till vecka 8 minst.

Jag skulle satsa på att det är ÄL på onsdag den 25/6. 14 dagar innan BIM. Så är det för mig iaf :)

Ja det är sant! Mina föräldrar kommer att få reda på det nästan direkt, däremot är jag lite osäker på vart jag ska dra gränsen bland mina kompisar. Har ett par som skulle bli besvikna om jag inte berättade på 12 veckor så kanske berättar för dem någon vecka innan jag säger till alla :)

Ja, det kan stämma att de är på onsdag jag har äl, säger min app också, men ändå rädd att missa den, hade som ett hugg igår i sidan så får nog mysa både idag imorgon och på onsdag för säkerhets skull :)
Svar på tråden BIM Juli 2014