Inlägg från: heterSandra |Visa alla inlägg
  • heterSandra

BIM Juli 2014

Jag vill jätte gärna vara med i den här tråden! heterSandra 24 år andra försöket, första barnet. BIM 2/7.

Är bara på ÄL+4 och går runt och känner efter hela tiden trots att jag vet att jag inte borde känna något redan men jag hoppas så mycket! Hade ÄL två dagar senare än vad jag trodde så det var tur i oturen att vi myste dagen innan ÄL för sen blev karln sjuk och var inte så sugen! Jag hoppas verkligen det tar sig, vill bara skrika ut att jag ska få ett barn (drömmen typ). Andra som känner samma? :) lycka till alla och hoppas juli blir en månad med många plus! :)

• heterSandra
    mizis skrev 2014-06-22 20:08:59 följande:

heterSandra, håller med dig helt, vill också skrika rakt ut att nu är de vår tur att få en liten, men sen när man väl är det ska man ju heller inte berätta för fort pga mf-risken. Men då har man iallafall den största gåvan som en hemlis i början, underbart!

Dock fortfarande osäker på när jag har äl eller om jag redan haft?! Ni som har bim 9/7 vilken dag har/hade ni äl?

Ja, om jag blir gravid så kommer vi nog få berätta ganska tidigt eftersom vi umgås ett gäng ganska ofta och om jag helt plötsligt börjar sluta dricka alkohol (även fast jag kör de två veckorna som jag kan vara gravid och inte dricker) så kommer de fatta ändå! :P min mamma kommer också få veta tidigt! Om det blir ett mf så får man ta det då liksom. Men vi kanske väntar iaf till vecka 8 minst.

Jag skulle satsa på att det är ÄL på onsdag den 25/6. 14 dagar innan BIM. Så är det för mig iaf :)
  • heterSandra
    JhjärtaK skrev 2014-06-22 21:47:13 följande:

Jag resonerar som såhär. Berätta för dem som du skulle vilja få stöd av utifall att ni skulle få missfall, andra personer kan ju få vänta lite på den glada nyheten

Håller helt med! Tycker inte att det behöver vara så hemligt! Det är ju kroppens sätt att säga att det inte var meningen liksom om det blir ett mf.
  • heterSandra

Skulle någon vilja lägga till mig i listan? Jag har inte tillgång till dator. HeterSandra 24 år andra försöket första barnet.

Är på ÄL+8 idag och igår fick jag molvärk lite då och då och igår kväll mådde jag illa. Är jag skengravid och kroppen bråkar med mig för att jag verkligen vill. Eller är det verkligen något?

• heterSandra

Jag har läst alla inlägg och varit lite aktiv i tråden. Igår var BIM dagen och kände ingenting och ingen mens kom. Idag trodde jag att den skulle komma eftersom jag stod och kände molvärk och att det rann till men icke, ingen mens. Lite öm och konstig i brösten. Testade vid ÄL+12 men det var så blankt och negativt. Vet inte om jag vågar hoppas.

• heterSandra
    Bebben84 skrev 2014-07-03 11:21:33 följande:

Vissa är låghormonare så tappa inte hoppet ännu! Jag testade negativt flera ggr när jag väntade min dotter. Trodde till slut att det var annat fel på mig så  gick till vårdcentralen och otg blodprov och fick några minuter senare veta att jag visst var preggo :).

Ja, mitt hopp håller sig vid liv eftersom den ännu inte dykt upp. Lite molvärk till och från hela dagen och brösten ömmar om jag trycker på dom. Kollade också på mina bröst och blodådror på bröstgården har blivit mer och tydliga. Kanske väntar nu att kissa 4 timmar och tar ett test när jag kommer hem, om sambon vill.
Svar på tråden BIM Juli 2014