• Syren

BIM Juli 2014

Hej! Jag hoppar gärna in här med er!

Bim 8/7, Syren, 28 år, 3:e försöket, 1:a barnet.

Denna månaden tänkte vi köra lite mer uppstyrt än tidigare; sperm meets egg metoden, äl-test, rosenrot och vitaminer. Ska bli spännande det här! :)

• Syren
    Manelma skrev 2014-06-12 13:34:42 följande:
    Syren dig med! :)

Tack! :)

Hur vet du vilken äggledare som släpper? Får du inget utslag på äl-test eller känner du det?
  • Syren

Väntar just nu på att mensen ska ta slut, ivrig att försöka igen ;) Var köper ni äl- och gravtest? Vilka märken? För äl kör jag just nu CB med dubbel hormonindikator.. Men det blir ju ganska dyrt i längden, även om jag tycker de var enkla!

• Syren

Nu har jag beställt hem ett par billiga gravtester, som man kanske kan "slösa" med om ni förstår vad jag menar.. Min cykel denna månad var väldigt märklig - en vecka efter äl så hade jag en liten brun flytning vilket jag hoppades var en nidis... Men sen fick jag min mens tre(!!) dagar för tidigt. Och på eftermiddagen dessutom.. Min cykel är alltid 28 och mensen kommer på morgonen. Tänker att kroppen måste ha blivit påverkad av att vi nu försöker? Att man aldrig kan bli klok på sin egen kropp alltså! :P Väntar otåligt på att det ska bli måndag så vi kan börja med äl-tester :D Hur ser det ut för er andra?

• Syren
    nakoma skrev 2014-06-16 15:44:16 följande:
    Jaha ansluter väl här då när mensen för första gången någonsin bestämde sig för att komma tidigt. bim 16/7 27 år, 3:e försöket, 1:a barnet .

Blev samma för mig, tre dagar för tidigt :/ Men nu så, tredje gången gillt! :D
  • Syren

Åh andra sidan får vi tidigare äl ;)

nakoma skrev 2014-06-16 15:51:24 följande:
    Ja men eller hur ! Så jävla dåligt tålamod bara:)

• Syren

Råd från er som kör SMEP-metoden.. Min sambo var sjuk igår, på CD8, så det blev inget sex.. Borde vi istället köra dag 9, 11 etc eller ska jag vänta på dag 10? Känner att äl är på G och fick blinkande gubbe nu på morgonen.

• Syren

Tack!! Hoppas bara sambon har tillräckligt med energi ;)

NILE90 skrev 2014-06-18 08:14:13 följande:
    Börja på CD9 istället och kör 9, 11, 13 osv. Du kan ju hinna få ÄL redan på CD11 men då får du ju helt enkelt köra CD9, CD11, CD12, CD13, CD15 osv :) 

• Syren

Tack! Man blir ju lite orolig när man avviker från ursprungsplanen ;)

ramada skrev 2014-06-18 07:32:14 följande:
    Jag skulle nog gjort så tagit nästa dag och kört varannan till positivt och sen 3 på rad, enda skillnaden blir väl att det kan bli antingen 3 eller 4 dar i rad då

• Syren

Någon annan som testar rosenrot denna månaden? Jag testar för första gången och läste att man ska äta fram till ÄL.. Jag som kör cb's lila stickor, ska jag äta fram till den dagen jag får en fast hel smiley, eller ska jag även äta under de två dagarna jag har smiley? Hoppas ni förstår vad jag menar... Äter inte för att förkorta cykeln, bara för de övriga fördelarna ????

Svar på tråden BIM Juli 2014