Inlägg från: Petrol |Visa alla inlägg
  • Petrol

Nu tuttar vi eld på grannens kåk!

Hade jag inte bott i hyreshus hade anledningen helt klart varit att grannen är ett praktarsle, men av tidigare nämnda anledning är jag lite tveksam till att tutta eld på kåken. Men va tusan, det är ju ändå låtsasfredag så lite kan man ju festa till det.

I vilket fall har jag inte barn och har lite svårt att sätta mig in i situationen, är dock stor djurvän så jag skulle tveklöst rädda den 3dje grannens hund, oklart från vad dock.

Korvgrillning och hednisk dans är även det ett alternativ, vad det skulle rädda någon från är dock än mer oklart, men det framstår som fullständigt solklart att det skulle vara ganska festligt.

• Petrol

Verkar förövrigt högst oetiskt att tutta eld på grannens kåk, risken finns ju att han kommer undan, något effektivare sätt måste det väl finnas?

• Petrol
    Arbetsvegan skrev 2014-06-05 22:56:51 följande:
    Tutta på du, det kan inte hjälpas att även din lägenhet brinner ner. Lite får du allt offra för den goda sakens skull.
    Varför räddar du inte stans snyggaste dejt istället för en byracka? Räddar du honom så kan ni dansa i hedniska positioner. Och korv har han ju... Drömmer
    Jag går all in för hundtricket givetvis, att bara dra ut bruden ur en brinnande kåk är ju ingen större sport.
  • Petrol
    Arbetsvegan skrev 2014-06-05 23:15:20 följande:
    Sånt går ingen på nu för tiden, du måste hitta på något annat. En peruk kanske?
    Peruk? Jag undrar vem som är pervers ja...
  • Petrol
    Arbetsvegan skrev 2014-06-05 23:15:20 följande:
    Sånt går ingen på nu för tiden, du måste hitta på något annat. En peruk kanske?
    Jag har förövrigt alltid gillat utmaningar, lite därför jag använde tändstål och fnöske när jag tuttade på kåken från första början.
  • Petrol
    Arbetsvegan skrev 2014-06-05 23:30:23 följande:
    Nu blev tom jag lite imponerad. Tungan ute
    Har du gjort fnösket själv eller räddade du det från eldsvådan?
    Nej, det var jag tvungen att tigga till mig i en hjälpgrupp på facebook:(
  • Petrol
    Arbetsvegan skrev 2014-06-05 23:36:43 följande:
    Men vilken tur att det finns så generösa människor! Hjärta
    Jomenvisst, och jag har redan lagt ut en liten notis om att jag har ungefär 800kg prima kol att skänka för den som skulle ha fått elen avstängd och får grilla sommaren igenom om det ska bli nån mat lagad. Pay it forward som dom säger i staterna liksom!
  • Petrol
    Arbetsvegan skrev 2014-06-05 23:53:01 följande:
    Du är värd en medalj trots att du är en psykopat som räddar hunden.

Vilken ära! Med den vetskapen kommer jag sova gott ikväll, och varmt.

Mors pårej!
  • Petrol

Fortfarande en fin glödbädd. Slänger omgående fram ett par meter fläskfile ur frysen, prima ide det här arbetsvegan, hade du inte varit just vegan av allt att döma hade du kunnat göra mig sällskap.

Det är förövrigt djupt omoraliskt att rädda veganer ur brinnande kåkar.

Svar på tråden Nu tuttar vi eld på grannens kåk!