• isblomma21

Tips på godsaker och mellanmål? :)

Jag helammar min 3 veckors dotter för fullt och mina kilon bara rasar, var lite underviktig innan grav (inte pga att jag ätit dåligt, har bara de generna, äter som en häst) och nu väger jag 5 kg mindre än innan jag blev gravid. Men nu vill jag verkligen gå UPP eller åtminstone sluta gå ner i vikt och behöver tips på bra mellanmål eller godsaker jag kan äta mellan alla stora mål? :) alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Tips på godsaker och mellanmål? :)
  • Josefine 039

så olika man kan va, jag äter som en häst, helammar oxå. Äter hyffsat nyttigt och regelbundet. Går inte ner ett gram. 8 kg kvar tills vikten då jag blev gravid.

Förslag på mellanmål:

* tärna valfri frukt, häll på t ex havregryn (rågflingor etc), naturell yoghurt och toppa med några russin.
    * tonfisk burk, blanda med creme freich, finhackad lök. Servera med valfritt bröd och tomat. (funkar även som lunch)
    * stek två ägg, salta, och servera med valfritt bröd
    * mixa 1 dl frusna hallon med 2 del vaniljyoghurt. Strö i lite havregryn för att få det lite "matigare".

hoppas något föll i smaken Glad

• Natulcien

Jag var likadan. Jag rasade i vikt något fruktansvärt trots att jag vräkte i mig. Jag åt massor av mat och (tyvärr) mindre nyttiga saker däremellan, som kakor, glass och godis. Men det är kanske inte att rekommendera. Bättre med mer matnyttiga, men ändå kaloririka, mellanmål som t.ex. nötter, avokado, feta yoghurtar (rysk yoghurt på 17% är supergod med lite flytande honung ringlat över), smoothies, matiga mackor etc.

Svar på tråden Tips på godsaker och mellanmål? :)