Inlägg från: Loncelot |Visa alla inlägg
  • Loncelot

Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

darkisen skrev 2014-07-29 18:52:33 följande:

Alltså jag undrar ju fortfarande varför jag inte mår illa?? Alltså jag mår ju illa emellanåt men det går oftast över om jag äter eller vilar lite. Men i övrigt är jag inte känslig för dofter å nu sitter jag å tar en kaffe. Med bägge mina barn har jag bokstavligen legat i fosterställning på toan å kräkts flera ggr i timmen. Å bara min man satt på kaffepannan har jag kräkts rakt ut? Va tror ni? Kan man verkligen må så olika? Jag är ju i v 12 å inte en tillstymmelse till blod å brösten värker lite. Visst mådde du också bättre denna grav mullemeck??

Dom brukar säga att man mår mindre illa om man väntar pojke, stämde ju dock inte på mig var mått skit alla mina 3graviditeter ända fram till v. 19 med 2av dom nu är jag i v. 10 o illamåendet står mig upp över öronen....
  • Loncelot

Har en pojke och en flicka, hoppas på en pojke och känns som en pojke men bara därför är det säkert en flicka, men det är välkommet det med.

• Loncelot

Jag börjar jobba på måndag ska bli jätteskönt, gratis hemlagad mat o inget gnäll:) och så sysselsätts man så illamåendet kommer nog inte kännas på samma sätt när man är mer aktiv..

• Loncelot

Känner mig nu orolig o ledsen vi har precis fått reda på att vår kusin i Chile fött sitt barn och tyvärr har det Downsyndrom, hon har varit så glad hela graviditeten och nu är hon helt förstörd, vet inte riktigt hur man ska hjälpa henne, hon bara gråter hela tiden

• Loncelot
    Laura79 skrev 2014-07-31 18:54:30 följande:

Min kompis dotter har DS. Min kompis tog det hela väldigt hårt. Hon blev deprimerad och avskärmade sig från omvärlden. Hon blev nog mest chockad tror jag, det var inget hon räknat med direkt. När hennes dotter var ca en månad började hon sakta men säkert acceptera läget. Idag har hon världens finaste dotter som är som alla andra bara det att hon har DS. Dottern klarar sig fint i vardagen, går på förskola och har massa med kompisar.

Min kompis fick massa hjälp och info från samhället direkt. Tror det hjälpte henne mkt.

Skönt, svårt när det är i Chile dom har ju inte samma rättigheter och hjälp som vi har här, hoppas också hon ska ta sig igenom detta, hon fick missfall med barnet innan detta och hon är snart 40 så risken vart ju verkligheten., så hon har tagit detta väldigt hårt.
  • Loncelot
    pingeming skrev 2014-07-31 20:24:23 följande:

Tycker jag då man ändå får se en annan bild av det hela, hoppas verkligen att dom snart får känna lite lycka trots att det inte var något dom räknade med :)

Tycker videon var jättefin!!! Har mailat min andra kusin i Chile och skickat våra tankar till dom och att hon kan visa henne om det är tid för det, hon är ju på plats så bäst vore ju om hon visade och att hon kan närvara som stöd.
  • Loncelot
    MariaW01 skrev 2014-08-01 20:56:14 följande:

Jätte fint skrivet!!

Verkligen jättefint, tack :)
  • Loncelot
    MariaW01 skrev 2014-08-15 17:10:50 följande:

Jag är så galet trött hela tiden! Kan sova dygnet runt! Mitt hb har gått från 137 v.6 till 113 nu i v.17 men barnmorskan tycker inte att jag behöver börja med järntabletter för att mitt ferritinvärde låg på 69 i vecka 10 när jag tog proverna. Ferritin är ju kroppens järndepåer och ska ligga över 60. Hur blir jag piggare? Några tips? Hur mår ni andra?

Godis
  • Loncelot
    MariaW01 skrev 2014-08-15 18:19:44 följande:

Låter verkligen som ett alternativ för mig! Börjar redan ikväll!

Haha bra där
  • Loncelot

Mina 2graviditeter har varit i stort sett likadana när det gäller måendet och jag har en av varje.. Så för mig stämde det inte med flicka mer illamående än pojke, tycker nästan ja mådde mer illamående med min son.. Nu mår ja skit helt o hållet samt lågt blodtryck så frågan vad det blir nu...

• Loncelot

Gjorde kub idag 1:20000 känns väldigt skönt och allt såg bra ut, första bebisen gjorde när vi fick se den på skärmen var att den vinka mot oss såg fingrar o allt helt fantastiskt!

• Loncelot

Inget respektlös mot er som har fb men ja anser det vara skit o vill inte lägga upp mitt liv på nätet, men jag umgås gärna här

• Loncelot
    Numberthree skrev 2014-10-01 08:35:33 följande:

Jag är i v 22 nu och har gått upp 10kg, hemskt!!

v.19 o har gått upp 9kg... På mvc säger dom det är normalt att gå upp 10kg till v.20 sen brukar det lugna sig säger dom, det kan man ju fråga sig om det kommer...
Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!