Emms1984: Så där kan jag också få och det är vidrigt! Jag har både problem med blodtrycksfall och blodsockerdippar. Jag känner av det lite som ogravid med, är tex lättsvimmad och får lätt yrsel mm. Men vid varje graviditet har det blossat upp mkt mer. Senast nu höll det i sig även efteråt. De tips jag kan ge ang. lågt blodsocker är ju såklart att äta regelbundet, aldrig vänta mer än 3tim! Men framförallt att alltid ha ngt ätbart med dig i väskan var du än ska. Jag fick så där i bilen en gång och det var jätteläskigt, bara köra till närmsta mack och sätta i sig godis eller ngt snabbt och sen vänta 10-15min. Jag blir alldeles yr, kallsvettig, illamående, darrig och får som tunnelseende och det bara flimmrar framför ögonen, man mår verkligen skit. Går ju absolut inte att köra bil!! Det kan komma helt plötsligt trots att man ätit för ngn timme sedan!? Var det gäller blodtrycket så dricka mkt, röra på sig och inte så stilla för länge tex. i kö, man måste trampa runt lite på stället :) Jag kan tillägga det att det visade sig också att jag hade fel på mina sköldkörtelvärden. Jag äter nu medicin och allt detta ovan har blivit så mycket bättre även om det finns kvar lite, men inte alls som tidigare, nästan dagligen. Kan ju vara ngt att kolla upp kanske?! Nu blev det ett långt svar också