mullemeck skrev 2014-08-05 21:56:24 följande:
Novin 10: Vad skönt att det såg bra ut!
Jag har så konstiga känslor just nu. Jag känner mig varken gravid eller ogravid. Jag slår det lite ifrån mig för att lättare "stå ut" med denna väntan. Är i vecka 14 och kommer vara i typ 17 när jag får reda på den fullständiga analysen. Man vill liksom inte köpa mammakläder och visa upp magen näär jag inte vet hur det skall sluta.
Det är inte konstigt att du har sådana känslor.
Jag känner så (och jag har inte ens gjort kub ännu). Jag vågar inte tro på det hela. Graviditeten var inte alls planerad. Allt känns så overkligt och konstigt. Hur är det ens möjligt för oss att lyckas tre gånger, det är ju så många som inte gör det? Jag är 35 år det är högre risk för allt möjligt, kan barnet i magen verkligen klara sig och vara friskt? Jag mår så annorlunda den här gången, innebär det att något är fel? Osv osv.
Jag vågar inte berätta för någon, vågar inte köpa mammakläder, vågar inte fundera över namn eller vagn, vågar inte tänka på framtiden. Även om graviditeten inte var planerad så vill jag inget hellre än att den ska gå vägen. Jag vill ha min bebis!
Jag är med andra ord aningen psyko. Jag vet ju att de allra flesta barn är friska. Så Mullemeck dina känslor är inte alls konstiga, (knäppa jag känner så trots att jag inte ens gjort kub-test som sagt). Det är dock som någon skrev ovan en nitlott bland en massa vinstlotter. Det är väldigt mycket högre chans att du drar en vinstlott än en nitlott och som sagt de allra flesta barn är friska!
Jag håller verkligen tummarna stenhårt för att allt ska gå vägen för dig och för att du ska få ett snabbt besked!