Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
Yes, en trea på g. Bf 5 feb. Således v 5. Syskonen blir 5,5 och nästan 8.
Yes, en trea på g. Bf 5 feb. Således v 5. Syskonen blir 5,5 och nästan 8.
Jag funderar också på graviditeten och förlossningen. Det kommer bli Snitt för mig då jag har 2 akutsnitt (ej urakuta) bakom mig. Jag har rätt många kilo extra på kroppen så en av de största farhågorna är vad alla i sjukvården ska säga. Har inte lyckats gå ner nåt sedan min första graviditet och det är ju länge sedan.
Jag har haft mycket foglossning med de andra två. Med ettan från v 25 och tvåan från v 15. Nu har jag redan börjat känna av det ibland. Men det var mera förra veckan än det har varit de senaste dagarna.
I övrigt så är många symptom som borta eller har matats av. Ibland kommer det en vind av illamående, idag har jag varit trött, lite molvärk till och från. Brösten är lite ömma men det har blivit bättre. Känner mig lite moloken (är det ett dialektalt uttryck?) emellanåt men är jätteglad att det öth gick att bli gravid igen.
Jag mår illa eller lite kymigt på eftermiddag/kväll kan bara äta det jag absolut är sugen på. Nåt annat får jag inte in. Har haft världens molvärk igår kväll känner det när jag är stilla. Rätt trött efter jobbet också. Jag jobbar bara imorgon och på fredag, ska försöka härda ut utan att avslöja något. Det vore perfekt. Sedan har jag sem/fp i 9 veckor, dvs hela sommarlovet. Då är jag i typ v 15 när jag kommer tillbaka. Känns lagom att berätta då.
Vi lär nog berätta för ett par vänner på midsommar, annars familjerna i slutet av juli, barnen i början av augusti, jobbet i mitten av augusti sociala medier, ja om vi nu ska skriva nåt där så efter rul. Så från när barnen vet när ju många veta förhand har inte tänkt be dem hålla tyst.
Shit... Skulle lyfta upp en hög byxor som rasat ut från lillans garderob. Kras sa det i ländryggen o nu är jag halverst inmobil. Tur jag har semester. Det spänner nå djävulskt i muskulaturen i ländryggen, som molvärk x 10. Jag har inte haft ont i ryggen på 9 år, hade ryggskott då. Nån som vet vad man kan göra åt det. Kan ju inte ta några antiinflammatoriska tabletter, kotknackaren kanske inte är så smart heller.