Inlägg från: Anonym (mammis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mammis)

Socialutredning

Jag tror att de har reagerat just pga att tösen tidigare inte haft någon anmärkningsvärd frånvaro. Det blir liksom en avvikelse från hur det brukar vara. Helt rätt att det inet är obligatorisk. 
    Min brors fru var slarvig med att lämna deras yngste son på förskolan för att hon är lat. Jag sa till henne att någon kommer att reagera. Mkt riktigt. Det gjordes en utredning. De ville se om det var något särskilt som gjort att pågen plörsligt hade hög frånvaro.

Hon har bättrat sig kraftigt och har inget mer med soc att göra. Och för barnens skull är det ju bra att det finns människor som reagerar. 

Så ta utredningen med ro. Samarbeta och visa din välvilja att ditt barn ska sköta skolan. För det är viktigt nu när hon börjar ettan.
    För dina personliga problem eller bekymmer är inte ett giltigt skäl till frånavor från skolan. Det är din plikt och skyldighet att se till att hon är i skolan. Oavsett hur du mår.

Jag har under många år haft det jobbigt då mina föräldrar plötsligt dog. Olika år och på olika vis. men jag såg alltid till att barnen var i skolan. för där hade det det bra. Det var prio ett för mig. Medan de var i skolan kunne jag rasa ihop till en hög. samla kraft tills det var dags att hämta.

Det kommer att gå bra ska du se!

Svar på tråden Socialutredning