Jag kan inte räkna mina...olika många beroende på vad jag gjort på dagen...fösta gången jag fick sammandragningar så var de rätt regelbundna så ringa om råd, fick höra så länge de inte gör ont så är det normalt och sedan ska de ju helst avta när man vilar. Och det gjorde det för mig. Det hände på stan.
Efter de får jag aldrig direkt regelbundna, ibland kommer dem med inte ens en minut emellan.
Jag har fått acceptera att jag inte kan motionera, jag får hålla mig nära hemmet, jag får se till att ska jag iväg på något så måste jag ha sällskap annars undviker jag att åka iväg för det kan bli riktigt jobbigt, speciellt nu på slutet då jag kan få riktigt ont. Sen åker jag aldrig i väg på något som inte finns sittplatser att vila på, går aldrig på stan.
Jag pluggar på universitet som tur var på distans så sitter mest hemma, annars hade jag varit sjukskriven för länge sen.
Just nu är jag i v 37 och för varje vecka som går tycker jag att de blir en annan intensivitet och jag känner nästan hur de trycker i nedre magen ovanför blygbenet när de kommer. Kommer hon nu så är jag inte orolig längre eftersom det är rätt nära nu.
Hoppas det inte blir värre för dig och att bebisen stannar tills den är färdig på riktigt!
Jag har alltid funderat på att BM säger att sammandragningar är heeelt normalt och att det är ingen fara att man har det. Meeen varför sjukskriver man och blir beordrad att ta det lugnt? Ja visst är det obekvämt osv, men om det inte är någon fara, varför är det så viktigt att vila? De säger ju att det kan inte sätta igång förlossningen tidigare, barnet kommer när den är redo.