Min 3åring vägrar sova, hjälp!
Vi har en dotter som är 3,5 år gammal. Det har aldrig varit något problem att natta henne förutom då och då, som med dem flesta barn.
Nu i takt med att sommaren har kommit har nattandet och kvällarna blivit en katastrof och jag vet inte riktigt vad vi ska göra.
Hon vaknar mellan 6-8 på morgonen, vi har gått på ledighet för resten av sommaren så hon brukar se lite på barnprogram till klockan 8-9 (beroende på när hon vaknar) och då äter vi frukost och kommer igång med dagen.
Hon vilar inte middag mitt på dagen längre, har absolut inget intresse för detta längre heller.
Vi borstar tänderna och går och lägger henne vid 7. Sen är det saga/sång och lite mys och pratar lite. En lugn och skön stund. Efter detta har hon tidigare somnat.
Nu somnar hon inte alls. Hon springer ut till oss hela tiden med alla möjliga ursäkter. Det ska drickas, kramas (helst femtioelva gånger på raken också), ska bara hitta "något", ska bara titta vad vi gör, ska bara säga godnatt igen, ska bara visa något eller så vill hon bara berätta något. Stannar hon kvar i sin säng eller på sitt rum så slutar det oftast med att hon bäddar ner sina dockor i sängen istället eller läser böcker för dockorna.
Klockan hinner allt som oftast bli runt 10 innan hon lägger sig på kudden och somnar. Vi har mörklagt rummet lite på kvällen utan effekt.
Någon annan i samma situation som har tips och idéer på vad vi kan göra?