Ta hem katt som är 11 veckor och inte 12, gör det någon skillnad?
hm, med risk att ev bli strypt=/ jag hade hämtat en katt som dom skulle ge bort om man hämta den och jag tänkte skaffa den som sällskap till min gamla katt då jag varit tvungen att avliva hans tjejkompis pga tumör.jag kollade runt lite efter jag tagit hem katten då han skrek i 48timmar, jag fatta ju inte att dom inte matat han så han var ju uthungrad, men så såg jag en som jag pratat med förut och tänkte att katten kanske ville ha en jämngammal kompis så jag tog och ringde, hon kom och så skulle jag betala efter en vecka. jag tyckte det gick bra, katten jag hämta mådde mycket bättre och den jag fick tyckte jag allt var väldigt liten, men den åt gick på lådan och lekte så jag brydde mej inte mycket. men så en dag var det dags och betala och då fråga jag hur gammal katten var, först ville hon ej säga, men det kom fram han bara var 6veckor, men jag bestämde mej att jag ville ha han ändå då jag hade fått reda på att matten hm inte är en bra matte och har typ 14katter som säkert är inavel då hon ej visste vem mamman var och sa, jag har så många katter så fan vet sedan blev jag anklagad för att hon hade blivit anmäld till djurinspektionen, pga att hon sålt för unga katter, bla min. men det var ej jag sa jag och då berätta hon att hon inte visste 12veckor var en lag. vad vill jag nu med detta? jag tog en katt som bara var 5veckor men jag visste ju inte och nu mår dom bra alla tre! och dom har fyllt 2år nu!