Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
Till att börja med så är jag 39 år och har ALDRIG varit på bröllop! Har inte många vänner, släkten är liksom uppdelad, vi umgås aldrig om det inte är begravning.
Nu har jag plöjt igenom hela tråden! Alla känslor på en och samma gång! Skratt, skämskudde, sorgsenhet, medlidande.
Saker kan hända, missöden kan ske, det får man ändå ha i beräkningen! Men tycker många av er verkar onödigt hårda och ha för höga förväntningar!
Till att börja med kan man undra varför man typ bjuder "kreti och pleti" på sitt bröllop?? Som utfyllnad? En stor del verkar ju inte ens ha känt brudparet, även bjudit märkliga människor på sitt eget bröllop! Varför bjuder man in människor man inte känner?? Varför går man på bröllop när man knappt har en aning om vilka som gifter sig??
Sen slår det mig, vad folk gnäller på andras klädsel! "Jeans och t-shirt!". Alltså, det är väl folket man vill åt, inte deras kläder?? Jag känner ju mest att "Klädsel: Ja, helst!" i inbjudan. Ska man begära att folk tar lån för att komma "rätt" klädd?? Alla har inte en långklänning och en kostym hängande i garderoben, även om många inlägg gick åt till att diskutera det! Själv skulle jag ALDRIG köpa svindyra kläder som man inte trivs eller passar i för att använda EN gång! Jag kommer ju bjuda människor jag vill ha runt mig en dag som denna, och givetvis ska de komma som de är, i kläder som de trivs i! Klänning eller flanellskjorta, be my guest!
Det gnälls ofta på maten. Har man inte i regel lite koll på vem man är bjuden till?? Om man ska svälta sig i 2 dagar eller svänga förbi Donken innan tillställningen? Brudparet gör väl så gott de kan, utifrån sina förutsättningar? Kul att bli kallad "snål" liksom... Sen visst, man bör väl se till att det man har ändå räcker till alla! Hellre köpa mycket av lite än lite av mycket! Men det känns som man inte bör gå bort vrålhungrig till en bjudning hos folk man inte känner?
"Lekar". På riktigt, har folk sånt trams för sig på bröllop?? En kompis pratade nåt om att alla karlar skulle fara upp och pussa bruden om brudgummen gick på toa och tvärtom. Ehh, varför då??
"Bordsplacering". Käre tid, vem är jag att utföra något slags socialt experiment att splittra t.ex par, ofta vad det verkar i tråden där den ena inte ens känner brudparet! för att sätta ena parten bredvid någon möglig mormor eller kåt farbror och kräva att de ska trivas?? Det är väl VÅR dag de är där för att fira, inte för att tvingas underhålla lätt efterblivna vänner eller släktingar?
Näe om detta med bröllop nån dag skulle drabba mig så har jag fått många tips och idéer på hur man ska göra! Och även hur man definitivt INTE ska göra! 😄