Inlägg från: Anonym (mklä h80) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mklä h80)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Inte tråkigt eller så, men en smula bisarrt... 

Jag och några kollegor blev bjudna till en kollegas bröllop, hon skulle sluta efter giftermålet för att flytta till sin mans stad (ja, de var utländska, nej de var inte tvingade att gifta sig med varandra) för att han hade egen firma där. Hon fick jobb på vårt jobbs filial i närheten av den orten istället. 

Vi förstod inte jättemycket av ceremonin, men den var vacker och stämningsfull. 

Efter middagen, som hade många goda och starka rätter hamnade jag bredvid en farmor. VEMS farmor var oklart till en början, men en farmor var hon. 

Hon talade dock inte ett ord svenska för hon var bara hit för bröllopets skull. Hon pratade glatt och pekade åt alla håll och kanter och det var många oooooh! och aaaahh! om maten och om tårtan, presenten från oss (bruden, tillika kollegan ville ha present från oss för så gör man i Sverige sa hon, så det fick hon, övriga gäster gav pengar)

Iaf, den här farmorn klappade också min hand ofta och såg glatt på mig och sa långa haranger. Om vad vet jag inte men nöjd lät hon haha. Jag nickade och log bara och klappade tillbaka på hennes hand. 

Till slut (efter en knapp timme) kom en snygg ung man fram, skrattade och sa något på deras språk, sen sa han på svenska; Jag ber om ursäkt, min farmor vill gifta bort dig med mig, för dina blå ögons skull!.  

Jag som skrattat och lett, jag kunde hux flux haft en karl bara så där hahahaha. 

Iaf, han bjöd med mig upp på dansgolvet, en mycket trevlig kille och vi hade kul hela festen sen åt det där med giftermålet. Även övriga gäster skrattade åt det hela. 

• Anonym (mklä h80)
    Monchichier skrev 2014-06-01 13:32:23 följande:

Och det här är anledningen till varför jag ska gifta mig så långt ifrån alla vänner och släktingar som det bara går.
    Tänkte mig andra sidan jordklotet i typ klippiga bergen i Kanada, en söderhavsö eller Karibien, med bara barnen och två vänner som vittnen.
    Eller Nya Zeeland kanske? Vilken plats ligger allra längst ifrån?

Om du håller det hemligt kan det ligga rätt nära, ingen hittar er ändå

Jag och min andra man gifte oss borgerligt, bara vi två, hans bästis, mina barn, min bror, hans sambo och deras barn. Så intimt och mysigt! 

Mitt under vigselförrättarens vackra, varma tal (han frågade om han fick hålla ett) så såg vi varandra in i ögonen och där och då var det bara vi! 

Så himla mysigt och glatt sen på festen! 

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?