Inlägg från: Anonym (Jago) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jago)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Mellamella skrev 2014-06-02 10:31:00 följande:

Den här tråden är ju både rolig och sorglig, och ärligt talat blir jag faktiskt lite rädd för att gifta mig... Själv har jag bara varit på ett bröllop, det var litet men väldigt fint. Alla som var där var genuint glada för giftermålet, vilket jag tror är en viktig förutsättning för att det ska bli en härlig dag. 

Jag kan dock bidra med mina föräldrars bröllop, som nog var lite märkligt. Jag var inte född då men jag har hört historian ett antal gånger. De bestämde sig på en måndag för att sedan gifta sig på lördagen. Bröllopet var i rådhuset med två vittnen, sedan hade de fest i huset där de åt gratäng och de flesta drack nog en hel del. Mitt i natten började de ringa på köp- och sälj-annonser och tala med tysk brytning, och sedan for hela sällskapet iväg mitt i natten och köpte en hamsterbur (de hade ingen hamster och planerade inte heller att skaffa). Märkligt som sagt, men en glad tillställning och de levde lyckliga tillsammans tills döden skiljde dem åt. 

Haha, det där är min humor! Måste bara säga det....
  • Anonym (Jago)
    P30 skrev 2014-06-02 15:33:03 följande:

Det värsta jag varit med om annars är när brudens far höll ett fruktansvärt elakt tal där alla hennes pojkvänner behandlades i tur och ordning och där hennes man framställdes som den sämsta av de alla hon haft den dåliga smaken att dejta. Talet höll på i 45 minuter och bruden grät i 35 av dem. Han slutade när hon lämnade salen helt söndergråten. Man kan väl säga så att ingen av hennes systrar har gift sig och kommer knappast att göra det förrän den jäveln dör. Snacka om att ta ner stämningen...

Höjden av elakhet! Demon
  • Anonym (Jago)
    Anonym (Svek) skrev 2017-08-28 14:24:41 följande:

Mitt mest konstiga minne är från då min dåvarande bästis gifte sig. Bröllopet var fint och även festen var lyckad tills dess att hennes pappa kommer fram och vill prata ut med  mig.

Till saken hör att jag blev misshandlad när jag var mindre av min styvfar

På bröllpsfesten berättar alltså hennes pappa att de visst känt till hur det var hemma och att de ibland pratat om att hjälpa till men att "det alltid rann ut i sanden".

Den informationen kände jag att jag kunnat vara utan, speciellt då den dagen. Mina tankar om att de skulle hjälpt till om de hade vetat var ju just det som gjorde att jag orkade så det finns ju kvar men att få veta att de ändå svek gör än idag ont.

Vilken jävla idiot rent ut sagt! Som bara inte fattade att han grävde graven djupare med det. 

Hoppas han går in på FL och läser här o ser vad andra människor tycker om vad han gjort. Skäms! Om du nu läser här som sagt.
  • Anonym (Jago)

Det här var ju inget bröllop, men inför ett bröllop tydligen. Läste om detta i Magdalena Ribbings (RIP) spalt för kanske nån månad sen; några gäster hade lämnat återbud till ett bröllop o då krävde brudparet pengarna tillbaka av dom för kuvertavgiften. Ett annat brudpar skickade påminnelse med inbetalningskort för att dom inte betalat in presenten (gåva i form av pengar) i tid innan bröllopet....

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?