Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Anonym (lykke) skrev 2014-06-01 09:23:11 följande:
    Får några år sen skulle min bästa kompis från förr gifta sig. Jag o en kompis till skulle vafa tärnor. Vi fick stå för våra egna klänningar. Köpta och klafa så ångrar sig bruden så vi fick köpa nya (efter ångerrätten gått ut) Min familj hyr en svindyr stuga då vi bor för långt bort för att åka hem. Barnen behöver kläder likaså mannen så redan där var de redan många pengar som flög förbi. 10.000kr hade min familj lagt ut för att gå på bröllopet Dagen kom o vi skulle upp tidigt. Fick höra att vi äter frukost hemma hos bruden. Där fanns några rorra brödskalkar i kylen o frisören hann knappt med oss. Vi kom till fotograferingen vid lunchtid alla var svinhungriga o törstiga. Fanns absolut INGENTING. inte ens vatten. En gäst kom för tidigt o hade vatten i bilen som vi delade på. Någon mat fanns inte heller. vigseln startade vid tre tiden superfin, supervarmt, jag höll på och svimma!!! Väl till lokalen såg de svintomt ut, alla bara stog o titta på varandra. Vi bjöds på sommarlunch som knappt räckte till gästerna. Allergier gjorde att jag inte vågade äta något av de som bjöds, festen o middagen var riktigt lam, festen kom aldrig igång o eftersom jag var tärna fick jag vrålhungrig stanna k ar. Men alla gav upp runt niotiden (dom första åkte vid 17tiden) jag tog första bästa väg till en känd hamburgerrestaurang o stillade min hunger innan vi åkte tillbaka till campingen. de visade sig att bröllopet hade kostat 5000kr mer än vad bara min familj själv lagt för att åka dit. För oss va 10.000vansinnigt mycket o vi började drömma om vilken härlig semester i sverige vi kunde haft för dessa bortkastade pengar
    Men vad var det som kostade så mycket för din familj? Kläder kan man ju kanske hyra eller köpa billigt på second hand (även finkläder), åtminstone för resten av din familj, och bröllopspresenten får man ju anpassa kostnaden efter vad man har råd till. Har svårt att tänka mig att en campingstuga kostade flera tusen för en natt? 

Att bruden ångrade sig angående klänningarna var lite dålig stil dock. När tärnorna har köpt sina kläder håller man sig till det.
  • Anonym (Anonym)
    Palestrina skrev 2014-06-01 12:09:21 följande:
    Oj, jag har inte varit på något särskilt bisarrt bröllop, men jag har varit på minst 5 alkoholfria bröllop som alla tävlar om utmärkelsen tråkigaste bröllop. Bara att inse, en fest lyfter aldrig riktigt utan vin eller sprit. Särskilt inte fester med krystade lekar och tipspromenader.
    Anonym (Anna) skrev 2014-06-01 12:55:10 följande:
    Har inte varit med om något riktigt bisarrt bröllop. Det mest extrema var ett där brudgummens syster blev rejält dragen och till slut kissade på sig på dansgolvet. Brudgummen var inte glad.

• Anonym (Anonym)
    lejonvalp skrev 2014-06-01 16:38:20 följande:

Eller försöka fästa tillbaka löshåret mitt under vigselakten, alternativt rycka loss löshåret bara sådär...
    Nej, men att visa respekt och inte, bokstavligen, sitta bakom ryggen på någon och skratta.
  • Anonym (Anonym)

Vad otur många verkar ha haft. Har varit på cirka sex bröllop och inget av dem har varit dåligt. Jag försöker att vara extra förstående och tillmötesgående på bröllop för att jag vet att det är mycket nerver och känslor med i bilden.

Jag går alltid in med tanken att det är brudparets dag och min uppgift att göra dagen så minnesvärd som möjligt för deras skull. Om det betyder att jag måste fejka skratt under världens tråkigaste och längsta tal eller spela en fotbollsmatch med brudparet klockan ett på natten gör jag det. 

Med det sagt har jag varit på ett bröllop som kanske var lite mindre bra då det upplevdes lite oplanerat. Jag är vegetarian och hade i god tid frågat brudparet om det var möjligt att få vegetarisk kost under middagen. Fick ett jakade svar på detta, kom dit, insåg att det inte fanns något vegetarisk alternativ alls under hela kvällen. Maken och jag fick stanna på Donken på vägen hem. 

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?