Inlägg från: Anonym (t) |Visa alla inlägg
  • Anonym (t)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Va på ett bröllop förra sommaren. Det var utomhus i gassande sol i 30gradig värme och prästen pratade i nästan en timme och försökte dra skämt som ingen skrattade åt. Folk började kolla mobilerna, så långdraget och tråkigt var det. Ena brudtärnan höll på pilla på slöjan hela tiden och gick runt bruden för att rätta till klänningen hela predikan. Sen var det dags för snittar som inte räckte till alla och ett glas champagne, inget vatten erbjöds trots värmen. Bruden svimmade strax innan middagen som tog över tre timmar med minimala rätter som ingen blev mätt på. Alla tal under middagen var ogenomtänkta och enbart riktade till bruden med plumpa skämt och torra klyschor om kärlek. Sen var det dags för festen alla sett fram emot. Det ingen hade sagt var att drinkarna skulle man betala själv och en öl kostade 75:-. Det här var långt åt helvete ute på landet och det gick abonnerade bussar sent på kvällen så det var bara att sitta där och stå ut.

Hela bröllopet var stelt, tråkigt, dyrt, och bruden gick runt och betedde sig som värsta divan, jag gick fram när hon satt ensam och sa grattis men fick snabbt avlägsna mig för det var ju en avspärrning där jag inte sett...

• Anonym (t)

Ett annat bröllop var jag vittne på i stsdshuset, det var bara jag, ett till vittne och brudparet. Dom va så bakfulla att brudgummen kräktes. Efteråt gick vi och åt på vad vi trodde var ett "hemligt" ställe, men efter ett tag började det droppa in folk som bad om ursäkt för att de va sena. Det var meningen att de bara skulle vara vi fyra... efter ett tag hade bruden fått i sig så mycket alkohol att hon.började skälla på folk för att dom va där.

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?