Inlägg från: Palestrina |Visa alla inlägg
  • Palestrina

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Oj, jag har inte varit på något särskilt bisarrt bröllop, men jag har varit på minst 5 alkoholfria bröllop som alla tävlar om utmärkelsen tråkigaste bröllop. Bara att inse, en fest lyfter aldrig riktigt utan vin eller sprit. Särskilt inte fester med krystade lekar och tipspromenader.

• Palestrina
    Elsa von Brabant skrev 2014-06-01 12:24:01 följande:
    Håller inte med - jag har varit på jätteroliga bröllop och andra fester - helt alkoholfria! Kanske beror på vad gästerna är vana vid och vilka förväntningar de har. Att de inte vet om att det ska vara alkoholfritt, och så blir de besvikna och surar resten av kvällen..?

De flesta av de alkoholfria bröllop jag tänker på, var i folkmusikvärlden. (Det är många par som träffats där!) Alltså man dansade gammeldans, polskor och folkdans till riktiga spelemän. När man gick på dessa kurser och danskvällar även i "vanliga fall" så var de ju också alkoholfria, så alla i de kretsarna var vana vid att dansa och ha kul utan sprit. Dessutom slapp man pinsamma situationer orsakade av för hög alkoholförtäring!
    Kan tillägga att jag själv var ganska så alkoholfri vid den här tiden så jag hade inga andra förväntningar, och knappast resten av gästerna heller i de kretsarna, däremot har jag varit på betydligt roligare bröllop sedan dess. Dessa bröllop var inte i folkmusikvärlden, kanske gör det hela skillnaden.
  • Palestrina
    Anonym (Anonym) skrev 2014-06-01 12:59:10 följande:

Man får ta det goda med det onda, helt klart.
  • Palestrina
    Anonym (Frikyrkligt) skrev 2014-06-01 17:58:44 följande:
    Jag fick som respektive följa med på ett bröllop där jag inte kände brudparet särskilt väl, bara träffat brudgummen några få gånger, lite kort. Jag visste att det fanns religiös bakgrund, men inte hur mycket. Vi hade pratat om vem av oss som skulle köra hem, men det var inget problem då det var helnykter. Inget problem iofs. Sedan skulle vi vid middagen plötsligt sjunga bordsbön, jag famlade efter sånghäftet och insåg att alla utan jag och en till sköng glatt utan sånghäfte. Jag hade inte fattat att det var en frikyrkopastorsdotter som gifte sig med en kantors son! smile1.gif Trevligt, men jag visste inte vad som väntade...
    Kyrklighet när den är som bäst! Fint att du tog det bra positivt tycker jag, och du hade ju också kunnat hamna på ett bröllop där gästerna talade i tungor... (finns i tråden).
  • Palestrina

Efter att ha läst alla skräckhistorier om fulla gäster som kräks till höger och vänster, kissar på sig på dansgolvet, bråkar, slåss eller tuppar av någonstans och får hjälpas hem, förstår jag verkligen att somliga föredrar alkoholfritt. Själv har jag inte varit på något katastrofbröllop utan har enbart positiva erfarenheter av alkoholens effekt på gästernas uppsluppenhet. Fast jag kanske har levt i en väldigt skyddad värld.

• Palestrina
    Elsa von Brabant skrev 2014-06-02 17:08:28 följande:
    Ja, det låter onekligen som det.
    Du också, tror jag bestämt?
  • Palestrina
    Anonym (--) skrev 2014-06-06 07:31:14 följande:
    Eller som i vårt fall. Vi skulle vilja gifta oss ensamma med enbart mina två barn och det av hans syskon som han har en speciell relation till. Men våra föräldrar blev galna över att inte de och alla syskon fick komma. Med tanke på att vi gifter oss på hans uppväxtort 20 mil bort så är vi i stort sett tvungna att bjuda på middag. Så nu står vi här och måste arrangera middag för 20+ personer fast vi varken vill eller har kompetens. Ärligt talat så är jag inte ett dugg sugen på att fixa det här och det kommer definitivt märkas på middagen. Varför kan folk inte bara acceptera att man vill ha sin bröllopsdag på sitt eget sätt?
    Jag skulle definitivt anlita någon cateringfirma. Eller låta föräldrarna sura ett tag och göra som vi själva ville.
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?