Elsa von Brabant skrev 2014-06-01 12:24:01 följande:
Håller inte med - jag har varit på jätteroliga bröllop och andra fester - helt alkoholfria! Kanske beror på vad gästerna är vana vid och vilka förväntningar de har. Att de inte vet om att det ska vara alkoholfritt, och så blir de besvikna och surar resten av kvällen..?
De flesta av de alkoholfria bröllop jag tänker på, var i folkmusikvärlden. (Det är många par som träffats där!) Alltså man dansade gammeldans, polskor och folkdans till riktiga spelemän. När man gick på dessa kurser och danskvällar även i "vanliga fall" så var de ju också alkoholfria, så alla i de kretsarna var vana vid att dansa och ha kul utan sprit. Dessutom slapp man pinsamma situationer orsakade av för hög alkoholförtäring!
Kan tillägga att jag själv var ganska så alkoholfri vid den här tiden så jag hade inga andra förväntningar, och knappast resten av gästerna heller i de kretsarna, däremot har jag varit på betydligt roligare bröllop sedan dess. Dessa bröllop var inte i folkmusikvärlden, kanske gör det hela skillnaden.