Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
Har varit på rätt många bröllop, är uppvuxen inom frikyrkan och där gifte man sig tidigt. Alkohol serveras inte och underhållningen består av tal, lekar och blandade sånger. Jag är ju uppvuxen så och tycker att det är helt ok. Min sambo som varit med på något fåtal är skräckslagen av att det inte är fest (=dans och fylla) och tycker det är förfärligt tråkigt. Personligen tror jag att det mer är kopplat till vilka förväntningar man har.
Bland det värre jag har varit med om var annars på en av mina närmaste vänner och där det bjöds på mycket alkohol. En person kräktes under hans tal, flera fick ledas bort eftersom de var så fulla att de inte kunde avsluta och folk hade fylleslagsmål utanför. Det låter ju som att gästerna var 18 och aldrig hade provat att dricka förut, men de flesta var mellan 30 och 40...
Så jag tar nog hellre vilket helnyktert bröllop som helst framför den varianten även om jag förstås varit med på bröllop där alkohol serverats och folk har haft vett att sköta sig.
Det värsta jag varit med om annars är när brudens far höll ett fruktansvärt elakt tal där alla hennes pojkvänner behandlades i tur och ordning och där hennes man framställdes som den sämsta av de alla hon haft den dåliga smaken att dejta. Talet höll på i 45 minuter och bruden grät i 35 av dem. Han slutade när hon lämnade salen helt söndergråten. Man kan väl säga så att ingen av hennes systrar har gift sig och kommer knappast att göra det förrän den jäveln dör. Snacka om att ta ner stämningen...