Inlägg från: Anonym (Triss) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Triss)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Anonym (Pinsamt) skrev 2014-05-31 18:40:58 följande:
    Det måste varit bröllopet där nästan alla gäster utom 2 bord gick efter varmrätten! Det blev mycket pinsam stämning sen och milt sagt oerhörda mängder dessert till oss som stannade...

Varför gick de?
  • Anonym (Triss)
    Mrs LW skrev 2014-06-01 13:25:15 följande:
    Mitt eget bröllop är nog det tråkigaste jag varit på.. -Jättemånga tackade nej till inbjudan, så vi blev jättefå -När vi klev in i kyrkan såg vi att det var flera stycken som tackat ja men inte var där (utan att höra av sig..) -Det första paret åkte redan kl 17.00 (innan middagen), men de hade ''giltigt'' skäl -Makens marshalker som skulle ha stannat över natten berättade helt plötsligt att de skulle åka hem (kl 18.30)... -Hälften av resterande gäster åkte hem redan vid 20.00 trots att de pratat om att de skulle vara kvar hela natten -Svärmor blev så packad att hon ragglade omkring, tafsade på folk, gav massa sexkommentarer och tillslut ställde sig och grinade samtidigt som hon halsade ännu mer vin... -En av mina tärnors sambo sprang runt och drygade med folk, slängde kapsyler och skräp överallt och snackade skit om sin sambo Sen var det en massa annat också som gick helt åt helvete, men inget som inte blev bra ändå i slutändan.. Jaja, gifta blev vi ju ändå.

Usch, hemskt när gästerna, ens familj och vänner, förstör ens bröllop på det viset
  • Anonym (Triss)
    Mrs LW skrev 2014-06-01 13:33:17 följande:
    Ja vi blev riktigt besvikna faktiskt.. Då kände vi ännu mer att vi skulle ha kört på idén och gift oss utomlands bara vi 2 istället.

Ja håller med. När jag själv går på bröllop så är jag medveten om att det även är upp till mig själv att GÖRA det roligt, för brudparet och mina närmsta runt bordet. Man kan inte bara sitta och sura. Man vill absolut hjälpa till för att göra dagen så bäst det går för brudparet, även om et är så lite som att försöka få till en konversation med humor som inslag vid borden, vara trevlig, vara glad, dansa och hjälpa till
  • Anonym (Triss)
    lejonvalp skrev 2014-06-01 13:35:02 följande:
    Gör det då?

Vederbörande blev gift på bröllopet som gästerna mer eller mindre förstörde! Läs på!
  • Anonym (Triss)
    Mrs LW skrev 2014-06-01 13:39:06 följande:
    Eller att stanna kvar på festen..

Göra det roligt för mig själv och min familj med. Ja om det går och allt är bra så
  • Anonym (Triss)
    lejonvalp skrev 2014-06-01 13:42:24 följande:
    Du fjäskar bara för att hon är moderator

VA fjäskar, haha. Skrev bara ärligt. Ingen aning om vem som är moderator eller inte. Spelar väl ingen roll ändå.
  • Anonym (Triss)
    Anonym (Rullande brud.) skrev 2014-06-01 13:53:25 följande:
    Haha jaja

Shit hur ofta är ni här som vet om vilka som är moderatorer! Halllåååååå. Logga ut vet ja! Själv försöker jag bara "döda" lite tråkig tid eftersom mannen och bebisen sover djupt på övervåningen, bebisen råkade somna precis när vi var på väg ut. Nu får man snällt sitta här och vänta på att de vaknar och kan gå ut och träffa folk.
  • Anonym (Triss)
    lejonvalp skrev 2014-06-01 14:01:07 följande:
    Jag har också tråkigt idag

Och då är fl bra ändå
  • Anonym (Triss)
    Anonym (Yet to come) skrev 2014-06-01 17:05:45 följande:
    Jag tror att det stundande bröllopet kommande helg kan bli det tråkigaste. Hålls i den lilla hålan där brudparet är födda. I denna håla är varenda man/kille suput, för det är det enda som finns att göra. Kvinnorna är tråkiga. Alla har dålig social kompetens och skulle aldrig få för sig att starta en konversation med mig, en främmande storstadsbo. Ingen av de bjudna tänker hålla tal, den enda som då känner sig tvungen att hålla ett tal är toastmastern själv, förutom de lekar denne planerat. Har sett låtlistan som kommer spelas på festen, och den är avskyvärd. Jag har blivit placerad bredvid en tant i denna släkt som a l d r i g slutar prata om totalt triviala ointressanta saker. Samt att hon kommer dalta med mig non stop pga av att jag är gravid. Hon skulle seriöst fråga mig om jag vill ha hjälp att gå på toa. Och själv kan jag ju inte bli ens salongsberusad av förklarliga själ. Oh joy.

Vilka låtar?
  • Anonym (Triss)
    li123 skrev 2014-06-01 22:43:07 följande:
    Och en vuxen man bör ha en mörk kostym i sin garderob, så tveksam tom den kan räknas som kostnad för bröllopet.....

Men sikket tjat om någon ANNAN familjs ekonomi. Varför ifrågasätter du? Nu skriver vederbörande hur mycket familjen la på det bröllopet, varför skriva emot? Nu gick de till frisören INFÖR bröllopet och tydligen hade mannen ingen passande kostym. Så!
  • Anonym (Triss)
    Anonym (Fatalt tragiskt) skrev 2014-06-02 06:44:56 följande:
    Väljer att vara anonym, för att vara på den säkra sidan. Jag var på ett ganska simpelt bröllop. Det var min sambo som kände brudgummen. Vigseln var lugn och väldigt fin. Till mat serverades ugnsbakad lax med kokt potatis, hollandaisesås och massvis att välja bland i grönsaksmenyn. Efterrätten bestod av Pannacotta. Som sagt, simpel men fin. Under festen föll bruden ihop från ingenstans, livlös. Det var så panikartat att allting fram tills ambulanssirenerna är en blank ruta i mitt huvud. Hjärtstillestånd, medfött hjärtfel eller något i den stilen. Hon överlevde inte, Har inte varit på ett bröllop sedan dess.

Nej men gud vad fruktansvärt. Oj vilken tragik, hennes föräldrar och familj måste ha varit i chocktillstånd länge. Får man fråga hur det gock med hennes mor och far samt brudgummen?
  • Anonym (Triss)
    Anonym (Triss) skrev 2014-06-02 07:03:04 följande:
    Nej men gud vad fruktansvärt. Oj vilken tragik, hennes föräldrar och familj måste ha varit i chocktillstånd länge. Får man fråga hur det gock med hennes mor och far samt brudgummen?

* hur det gått med brudens familj, mor, far samt brudgummen?
  • Anonym (Triss)
    Anonym (lykke) skrev 2014-06-02 09:19:40 följande:
    nope precis den hade bästföre 10 år tidigare, men den vi köpte kommer han nog ha i MÅNGA år framöver...... 

Ursäkta? Jag förstår inte din första mening?
  • Anonym (Triss)
    Monchichier skrev 2014-06-02 13:53:40 följande:
    Hur svårt ska det vara? De hade en kostym, som satt bra på för 10 år sedan. Men den kostymen de köpte till bröllopet kommer han att kunna använda i måååånga, många år framöver. Eller ska vi bryta ner det ännu mer? De hade en befintlig kostym. Den kostymen gick inte att använda. De var tvungna att köpa en ny kostym. Nya Kostymen kommer att användas många år framåt.

Oj. Ta det lugnt, tänk på hjärtat.
  • Anonym (Triss)
    Anonym (Bekant) skrev 2014-06-03 15:47:41 följande:
    För några år sedan låg det en bröllopsinbjudan i brevlådan från några knappt bekanta till oss. Måste erkänna att både jag och sambon var lite smått chockade över att vi blivit bjudna. Detta paret hade vi endast träffat 2-3ggr tidigare. Samtidigt tycker vi väldigt bra om dom och bestämde oss för att gå. Bruden var höggravid i 8onde månaden och hade därför sytt en egen bröllopsklänning. Den var HELT genomskinlig nertill. Tror absolut inte det var tanken men det var svårt att inte titta när man först ser en jättemage o sen hela hennes rumpa. Vi fick höra att dom bjudit ca 120personer men "bara" 80 kom. Tur va väl de! Till middag hade dom nämligen dukat upp en buffé och innan första bordet skall ta så reser sig brudgummen upp och säger högt "Ja, detta är all mat som finns så ta hellre lite och flera ggr" höll på att skämmas ihjäl på deras vägnar. Varför bjuda mer folk en man har råd till? Vi var sista bordet som gick för att ta mat. Då fick vi ta skrapet i det som blivit över. Min tallrik bestod av sallad, en fralla och ca en halv dc pastasallad. En kille vid vårat bord åt inte gris å dom hör jag brudgummen säga till ha "gå du före så du får lite kyckling" Det var jättekrystad stämning då brudens föräldrar precis skilt sig och var jätte ovänner. När det var dags för tal stod brudens far och berätta hur hans livsmisstag var att gifta sig med NN mamma. Samtidigt som han önskade sin dotter lyckan han själv aldrig fick. Under varje tallrik låg en lapp med uppgifter man skulle utföra under kvällen. Själv skulle jag "råma som en ko när jag prata med folk" .. Detta på ett bröllop utan alkohol Kände mig inte helt bekväm eftersom vi inte kände någon. Sambon fick i uppgift att resa sig upp inför alla o berätta ett roligt minne han hade med brudparet. När tårtan skulle serveras så hade dom gjort prinsesstårtor och inte heller dom räckte. Vi försökt tappert stanna några timmar men tillslut var jag så hungrig att vi skylde på att barnvakten blivit dålig på kvällen och åkte. Kan tilläggas att vi stannade på mc donalds påväg hem!

OMG. Läste hela ditt inlägg med andan i halsen. Pirrigt bra skrivet!
  • Anonym (Triss)
    Anonym (Ovanligt?) skrev 2014-06-07 09:04:33 följande:
    För cirka 10 år sedan blev jag och mitt ex bjudna på bröllop till en barndomsvän till mig. Vi umgicks dock inte så mycket med varandra vid tiden för bröllopet. I inbjudan stod det en tid för vigseln i kyrkan och sedan skulle det vara fest i en lokal flera timmar senare. Vi undrade ju såklart vad som skulle ske däremellan och antog att det var endast fest och ingen middag eller liknande. Efter vigseln frågade jag brudens syster vart alla skulle ta vägen under alla dessa timmar och jag fick ett flyktigt svar på frågan. Jag och min dåvarande hade i alla fall bokat bord på en restaurang och tänkte att så måste väl fler göra då man inte kan gå utan mat en hel dag och festen skulle inte börja förrän runt kl 20-21 (minns inte riktigt). När vi kommer till lokalen där festen ska hållas är det jag och exet, samt två par till som fått denna "typ av inbjudan". Övriga gäster hade under dessa timmar haft middag och det hölls på att duka bort för att göra plats för festen efteråt. Det kändes väldigt märkligt måste jag säga. Festen var visserligen helt okej och det bjöds på gratis dricka hela kvällen. Kan tilläggas att jag var bjuden på möhippan till bruden (men kunde inte närvara). Då vi endast var cirka tre par som ej var medbjudna till middagen undrar jag vad syftet var med?

Oj, gud vilken dålig stil. jag hade blivit väldigt ledsen, att ha blivit så bort ratad att ni inte ens blev bjudna på middag av din vän.
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?