• Petrol

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Jag var på ett riktigt skräckbröllop för några år sedan, bokstavligt talat, det var blod och kroppsdelar och skräckfilmsreferenser överallt. Och det lustiga i storyn är att ingen hade fått veta det på förhand.

Synnerligen surrealistiskt och spännande tyckte jag, och jag har svårt att tro att någon annan inblandad kan ha tyckt något annat.

• Petrol
    Anonym (Rullande brud.) skrev 2014-06-01 09:38:59 följande:

Det är därför man ska gå på syrianska bröllop. Gå dit med din familj, kyrkan börjar runt 6 och håller på i 40 min. Gå sedan till lokalen och där serveras mat hela kvällen lång. Ät hur jävla mycket du vill. Och drick hur mycket du vill. Ett ända tal hålls oftast av brudgummens pappa eller mamma som hälsar alla välkomna. Talet tar cirka 1 minut hahaha. Sen är festen igång efter huvudrätten med ett stort ståhej smile2.gif . Jag älskar deras bröllop. Jag har många vänner som är syrianer och har varit på deras bröllop.
    Syrianer kan onekligen det där med att fira, det råder det ingen större tvekan om ifall man ska tillåta sig att generelisera lite sådär. Hade en familj syrianer ovanför mig där jag bodde tidigare där det var bröllopsfest, kom hem en dag och hela kåken hade praktiskt taget förvandlats till en djungel av blommor och det lät som om 18 indianbyar flyttat in, för att morgonen efter inte finnas ett endaste litet spår av att någon ens skulle ha varit på besök. Förstår fortfarande inte riktigt hur det gick till, men klart festligt och intressant att få se:)
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?