Inlägg från: Anonym (ide!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ide!)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Dajo skrev 2014-06-01 02:12:02 följande:
    Hehe, mitt förra inlägg blev lite tokigt, jag råkade skicka iväg din citering innan jag hann skriva något eget! Skrattande

Det jag funderar på är varför du tyckte att situationen blev obehaglig, var det för att du inte kände att du kunde vara delaktig i de andras bön eftersom du inte hade tungotalet, eller var det just själva händelsen att de ville be för paret? Jag är själv kristen och försöker ofta tänka mig för så att man inte lämnar icke-kristna utanför eller får dem att känna sig obekväma i olika sammanhang, och är därför lite "nyfiken" på hur du tänker, så att jag kan förstå bättre hur det kan kännas och varför! Glad
    Hm , jag är också frikyrklig och känner mest att jag vill välja bort vissa i min bekantskapskrets som möjligen skulle kunna bete sig så vid bröllop. Man kanske kan skriva det inbjudan? Tungotal undanbedes. Vänligt men bestämt. ( Nej, förmodligen inte)
  • Anonym (ide!)
    Palestrina skrev 2014-06-02 15:49:43 följande:
    Efter att ha läst alla skräckhistorier om fulla gäster som kräks till höger och vänster, kissar på sig på dansgolvet, bråkar, slåss eller tuppar av någonstans och får hjälpas hem, förstår jag verkligen att somliga föredrar alkoholfritt. Själv har jag inte varit på något katastrofbröllop utan har enbart positiva erfarenheter av alkoholens effekt på gästernas uppsluppenhet. smile1.gif Fast jag kanske har levt i en väldigt skyddad värld.
    Är det vanligt att folk beter sig så vid festligheter även av andra slag? *häpnar* Menar folk som inte står med ena foten på närmaste tork utan folk i allmänhet. 
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?