• Dajo

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Anonym (Fialotta) skrev 2014-05-31 18:56:30 följande:
    En kusin till mig gifte sig för många år sedan. Under middagen skulle det bes en bön för brudparet som är frikyrkliga. Helt plötsligt började hela kompisbordet tala i tungor, högt o ljudligt. Jag fick rysningar i hela kroppen o smet ut för att lugna nerverna med en cigg. Riktigt obehagligt.
  • Dajo
    Anonym (Fialotta) skrev 2014-05-31 18:56:30 följande:
    En kusin till mig gifte sig för många år sedan. Under middagen skulle det bes en bön för brudparet som är frikyrkliga. Helt plötsligt började hela kompisbordet tala i tungor, högt o ljudligt. Jag fick rysningar i hela kroppen o smet ut för att lugna nerverna med en cigg. Riktigt obehagligt.
    Hehe, mitt förra inlägg blev lite tokigt, jag råkade skicka iväg din citering innan jag hann skriva något eget! Skrattande

Det jag funderar på är varför du tyckte att situationen blev obehaglig, var det för att du inte kände att du kunde vara delaktig i de andras bön eftersom du inte hade tungotalet, eller var det just själva händelsen att de ville be för paret? Jag är själv kristen och försöker ofta tänka mig för så att man inte lämnar icke-kristna utanför eller får dem att känna sig obekväma i olika sammanhang, och är därför lite "nyfiken" på hur du tänker, så att jag kan förstå bättre hur det kan kännas och varför! Glad
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?