Inlägg från: Monchichier |Visa alla inlägg
  • Monchichier

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

lövet2 skrev 2014-06-01 00:06:35 följande:
    Ett i mina ögon mycket märkligt bröllop var när en släkting till mig gifte in sig i societeten. Stort bröllop och en strikt klädkod (typ balklänning). Allt följde någon sorts regelverk som hela brudens släkt verkade ha i ryggmärgen. Jag tappade räkningen efter det 10:e talet som hölls, där de flesta talen gick ut på att prata om gamla minnen från skidåkning i Alperna, resan till Bahamas och konstiga händelser på internatskolan. Vid varje tal skulle man ta en paus i ätandet, så jag fattar inte hur någon alls hann få i sig mat. Jag hann i alla fall inte!
    När det blev dags för bröllopstårtan, så höll jag på att bryta i hop. Tårtan var i flera våningar och rullades in på en vagn med tända tomtebloss. En inhyrd operasångerska stod och ylade ända tills tomteblossen slocknat, och hon fick stora applåder och allvarliga nickar efteråt.

Resten av bröllopet har jag nog förträngt. Det var bara alltför bisarrt ...
    Men man äter ju inte medan någon håller tal!
    Och det är väl självklart att bröllopstårtan är stor om det är många gäster?
    Lika självklart är det att applådera om någon uppträtt.

Förlåt, men inget av det där låter speciellt konstigt tycker jag.
    Eller är det bara jag (som inte är speciellt socitetisk) som vet hur man ska uppföra sig?
  • Monchichier

Och det här är anledningen till varför jag ska gifta mig så långt ifrån alla vänner och släktingar som det bara går.
    Tänkte mig andra sidan jordklotet i typ klippiga bergen i Kanada, en söderhavsö eller Karibien, med bara barnen och två vänner som vittnen.
    Eller Nya Zeeland kanske? Vilken plats ligger allra längst ifrån?

• Monchichier
    Greylinda skrev 2014-06-01 16:34:07 följande:
    Vadå så mitt i vigseln ska någon springa fram och försöka rycka bort prislappen och så får brudgummen stå där och skämmas tills vigseln är klar? 
    Jo det lät ju såååååå mycket bättre.

Eller not!
  • Monchichier
    Anonym (Yet to come) skrev 2014-06-01 17:05:45 följande:
    Jag tror att det stundande bröllopet kommande helg kan bli det tråkigaste. Hålls i den lilla hålan där brudparet är födda. I denna håla är varenda man/kille suput, för det är det enda som finns att göra. Kvinnorna är tråkiga. Alla har dålig social kompetens och skulle aldrig få för sig att starta en konversation med mig, en främmande storstadsbo.

Ingen av de bjudna tänker hålla tal, den enda som då känner sig tvungen att hålla ett tal är toastmastern själv, förutom de lekar denne planerat.

Har sett låtlistan som kommer spelas på festen, och den är avskyvärd.

Jag har blivit placerad bredvid en tant i denna släkt som a l d r i g slutar prata om totalt triviala ointressanta saker. Samt att hon kommer dalta med mig non stop pga av att jag är gravid. Hon skulle seriöst fråga mig om jag vill ha hjälp att gå på toa.

Och själv kan jag ju inte bli ens salongsberusad av förklarliga själ.

Oh joy.
    Nu blev jag väldigt nyfiken hur du passar in i det här sällskapet. Vilka band har du till brudparet? Är du den världsvana kusinen som flyttade till ett tredjehandsboende i storstaden veckan innan studenten?
  • Monchichier
    Anonym (Triss) skrev 2014-06-02 13:45:50 följande:

Ursäkta? Jag förstår inte din första mening?
    Hur svårt ska det vara? De hade en kostym, som satt bra på för 10 år sedan.
    Men den kostymen de köpte till bröllopet kommer han att kunna använda i måååånga, många år framöver.

Eller ska vi bryta ner det ännu mer?
    De hade en befintlig kostym.
    Den kostymen gick inte att använda.
    De var tvungna att köpa en ny kostym.
    Nya Kostymen kommer att användas många år framåt.
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?