Anonym (no food) skrev 2014-05-31 19:41:31 följande:
Blev bjuden på en arbetskamrats bröllop. Det skulle hållas ett 20-tal mil från vår hemort, kostade en del att ta sig dit (vi hade ingen bil). Klädkoden var väldigt strikt, vilket gjorde att jag och sambon fick köpa nya kläder, och presenten som var plockad från en svindyr önskelista var inte heller billig.
När vi väl var framme fick vi gå flera km till kyrkan som låg mitt ute i ingenting. Efter vigseln åkte brudparet iväg för en picknick och fotografering i flera timmar, medan gästerna skulle ta sig till festlokalen. Vigseln var tidigt på em och vi hann inte äta lunch innan, var vrålhungriga, men det fanns ingenstans att köpa något att äta. Tänkte att vi fick hålla oss till middan.
När brudparet kom tillbaka serverades kaffe och tårta, det var allt! Sen förväntade de sig att vi ändå skulle stanna i flera timmar för att se på när de öppnade sina presenter och så ville de leka en massa löjliga lekar. Vi skyllde på att jag fått migrän och ringde en taxi, som också kostade apmycket. Sen fick vi vänta i över en timme på att kunna åka vidare hem med allmänna färdmedel. Vi hann i alla fall få i oss en varsin tunnbrödsrulle från en korvmoj medan vi väntade.
Brudparet kom ju väldigt billigt undan får man ju säga. Ni "fick" ju tunnbrödrulle iallafall, inte fy skam:)