• cutepoison

gravida överallt!

Du är inte ensam. Trots det kan jag inte lämna facebook. Det som att jag straffar mig själv genom att gå in där och se MÅNGA få sitt första barn, sitt andra och till och med tredje. Ja, så länge har vi försökt bli gravida. Ingenting händer. Namnen jag har haft i tanken för mina barn är sedan länge upptagna av vänners barn. Allt känns så fruktansvärt orättvist men jag tröstar mig själv med att jag säkert förtjänar detta. 

• cutepoison

Jag bor utanför Göteborg. Är nyinflyttad och ensam så har ingen att prata med. Alla mina nya vänner har barn, alla gamla också. Jag bodde i Luleå förut och saknade också då någon att prata med, synd jag inte bodde kvar där just av den anledningen att några verkar bo i Ume, hade varit kul att ses. 

• cutepoison

Jag bor i västergötland. ALLA blir gravida. Alla mina vänner är gravida eller har barn men för oss händer ingenting. Jag började nyligen prata med en tjej som försökt lika länge som mig och min sambo, dvs 3 år. När vi pratat i 2-3 veckor fick hon veta att hon var gravid. Jag hittar aldrig någon att prata med. Känns som om jag är dömd till olycka. 

Svar på tråden gravida överallt!