• Sofiafia

gravida överallt!

Jag är villig att hålla med! magar å småttingar vart man än går!
    å aldrig känns det som kommer en själv få uppleva detta mirakel.

Jag och min man blev gravida för 1,1/2 år sen men fick tyvärr föra ut mina tvillingar i v 18. sedan dess har det inte hänt något. vi får hjälp från våran läkare med prego-time och Lutinus samt vid denna äl fick jag även en injektion av Pregyl. Nu väntar jag tills på måndag då jag skall göra ett grav-test.

men jag vet inte,, visst jag har fått ömma bröst, och har små ont i nedre delen av magen men jag tror bara det är kroppen som spelar mig ett spratt även denna gången som så många gånger förut.

Samtidigt vet jag hur mitt mående kommer vara på måndag när det visar negativt på testet, världen kommer att rasa! Hur länge orkar man? Hur länge har ni försökt?

• Sofiafia
    EG83 skrev 2014-06-15 18:13:22 följande:
    Det är jättetufft det där...men du har åtminstone lyckats bli gravid tidigare, lessen att det slutade så bara Hur länge försökte ni innan du blev gravid då? Håller tummarna för ett plus imorrn.

Vi har försökt i 1,5 år nu...inte minsta lilla plus eller någonting...
    Lyckats bli gravid ja,,, men efter det så hände det något, jag får ingen ägglossning på egen hand, å när jag får hjälp så händer det inget ändå.... vad hjälper det mig att jag lyckats bli gravid innan? ingenting.... det gör det kanske bara ännu jobbigare/svårare för att man måste acceptera att kroppen inte är riktigt som den skall!

Innan de försökte vi i 2 år,, nu har det gått snart 2 år, så totalt har vi försökt i 4 år.. Det blev inget plus utan jag fick en remiss för att utföra en spolning av livmoder och ägglossning. Hade turen som fick en tid väldigt fort tack vare ett återbud. Har nu äl (efter intag av pregotime) så det är bara att mysa till de där hemma. fick även idag en hormonspruta (pregnyl) som skall skjuta på äl lite grann. så det är bara att vänta några veckor igen å se om det blir de där efterlängtade plusset!
  • Sofiafia

Bor utanför Gbg så jag är tyvärr inte i er närhet! men jag tycker det är kanon att man kan finna stöd hos varandra så som ni kommer att göra. Jag har tur i oturen eller vad skall man säga att en vän till mig går igenom samma visa tyvärr.. men i henne finner jag ett enormt stöd som jag kan ringa när som..

Svar på tråden gravida överallt!