Inlägg från: jenst1 |Visa alla inlägg
  • jenst1

Vad tycker ni om Bjurslättsskolan i Göteborg?

Hej!
    Vi har nu börjat kolla upp skolor nära oss i Lundby men även inne i centrum. Från början var det ett stort NEJ för Bjurslättsskolan.
    Dock har jag hört att förskoleklasserna ska vara riktigt bra. Då återstår ju hur det är i klass 1-6? 
    Är lärare, undervisning, pedagogik, trygghet osv lika bra där? Har hört att upplägg på lektionerna ska vara sådär men behöver höra det från fler innan jag kan få en uppfattning om det stämmer eller inte. 

Ni som har barn på skolor med hög andel barn med utländsk bakgrund, upplever ni att era barn har fått sämre vanor, sämre språk och sämre attityd osv? jag tycker mig märka att min son pratar sämre svenska och sämre grammatik under den tiden på förskolan vilket oroar mig lite då han egentligen är kanonduktig på svenska. Det påverkar väl skriften också tänker jag. Eller är det så att det inte påverkar särskilt mycket när de kommer upp i åren.

Självklart måste man vara ännu mer aktiv som förälder hela tiden och speciellt om man märker att det går åt fel håll men det är ju en viktig aspekt som man gärna slipper kämpa för sedan.

Tar gärna emot synpunkter på positivt och negativt om denna skola.  Hade varit kanon egentligen eftersom den ligger nära oss.

TACK!!!!

• Svar på tråden Vad tycker ni om Bjurslättsskolan i Göteborg?
  • jenst1

Någon mer som vill dela med sig av erfarenheter av grundskolan på Bjurslätt?

Svar på tråden Vad tycker ni om Bjurslättsskolan i Göteborg?