• Ganyca

Alkoholen förstör

Det där är ett riskebeteende. Jag söp på samma vis som dig när jag var 15 - 21 ca och sen fick jag riktiga problem med alkoholen när jag var 26. Drack flera dagar i rad, ibland veckor, höll upp ett litet tag, hamnade i det igen osv. Blev periodare med andra ord. Är snart 28 nu och det har börjat ordna upp sig lite, dricker inte alls lika ofta, men när jag väl går ut på krogen på helgerna så blir jag oftast stupfull och blivit utslängd några gånger.

Ta tag i det innan det är för sent är mitt råd. Jättebra att du inser själv att du har problem! Dricker man sig så full så man knappt kan stå, prata, får minnesluckor osv är det ganska stor riskt att du i framtiden verkligen fastnar i det, börjar dricka oftare. Även under veckorna, när du sitter hemma själv osv.

Gå till AA (ingenting för mig men fungerar för många), Alkopol om du har nåt sånt i din kommun (där jag går). Det är gratis och de har läkare, sjuksköterskor och terapeut. Eller till en läkare om det känns bättre så kan han skicka dig vidare till rätt instans.

Kanske börja med antabus? Låter som du skulle behöva vara nykter ett tag och tänka över ditt alkoholbeteende.

Även om jag inte går på AA så har jag deras bok, och där finns många intressanta historier från personen som varit beroende/missbrukare och hur det påverkat (förstört) deras liv.

Lycka till!

Svar på tråden Alkoholen förstör