Inlägg från: Frontline |Visa alla inlägg
  • Frontline

Alkoholen förstör

Jag var i din sits när jag var i din ålder, var dessutom väldigt skuldsatt då mycket pengar gick åt till att festa och ha roligt...

Jag bad mina föräldrar om hjälp och dom ställde som krav att jag skulle flytta hem till dom, klippa mina kreditkort och bryta mitt festande annars så kunde jag få fortsätta min egen väg...

Sagt och gjort jag klippte mina kreditkort flyttade hem och lämnade mina så kallade kompisar jag hade då och det lönade sig...

Fick dessutom låna pengar av mina föräldrar för att lösa mina skulder jag hade då men dom betalade jag tillbaka så fort jag kunde...

Så prata med dina föräldrar...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-05-29 00:58:44 följande:

Vad skönt att det blev bra för dig. Jag bor fortfarande hemma hos min pappa, bara honom jag jag kontakt med. Vi har dock ingen bra relation så att prata med honom är uteslutet. Han är väldigt bra pappa dock men skulle bara inte kunna tänka mig att säga det. Pinsamt. Mest orolig är jag då jag tar studenten nu om några dagar sen har jag inga lektioner att passa,inget jobb.. Undra vad jag kommer göra då med mina tjejkompisar...
    Vad är det som är pinsamt?

Föräldrar är väl till för att stötta och hjälpa...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Alkoholen förstör