Penida skrev 2014-05-28 22:46:22 följande:
Nej, att släpa på en väska som är tom på innehåll dit och tillbaka känns lite onödigt. Här har det aldrig hänt, det är alltid något som ska med dit eller hem. Vår dotter går också på fritids kan tilläggas och även där sportas det och simmas en del. Och pysslas. Vi får hem galet mycket pyssel.
Det jag kan tycka är viktigt i den här åldern är att barnen själva får packa och ta ansvar för innehållet.
Ja, det tycker jag med. Om ansvarsbiten alltså

. Jag upplever också att fritidsbarnen har mer nytta av sin väska. De har mer grejer med sig i båda riktningarna. Jag har ju ett barn som enbart går i förskoleklass och det blir väldigt lite fram och tillbaka. Har han någon gång något pyssel som ska hem eller en bok som ska läsas så bor vi sådär 100 meter från skolan så då tar han det i handen helt enkelt. Att ha med sig väska blir ju naturligt när man behöver den, som för din dotter dagligen och min pojke när han har gymnastik eller ska på utflykt etc. Oavsett inget att bekymra sig över

. Till hösten har vi flyttat och han ska börja i en skola som ligger så pass långt bort att han behöver åka skolbuss. Väska kommer att bli en självklarhet.