Inlägg från: Radhuspinglan |Visa alla inlägg
  • Radhuspinglan

Att ha med sig frukt varje dag till förskoleklass?

Jag har bara läst trådstarten. Då jag gick i sexårs (vilket var år 1994), så kallades det fruktstund men det var lika okej med riskaka, skorpa, lättare smörgås, morot, gurka, etc. - Mellis, helt enket. Jag vet inte om det är likadant idag, eller på den skolan ditt barn ska börja. Du skulle ju kunna höra med dem om det är så. Själv hade jag oftast med mig bitar av kokosnöt. :)

• Radhuspinglan
    Radhuspinglan skrev 2014-05-29 15:29:23 följande:
    Jag har bara läst trådstarten. Då jag gick i sexårs (vilket var år 1994), så kallades det fruktstund men det var lika okej med riskaka, skorpa, lättare smörgås, morot, gurka, etc. - Mellis, helt enket. Jag vet inte om det är likadant idag, eller på den skolan ditt barn ska börja. Du skulle ju kunna höra med dem om det är så. Själv hade jag oftast med mig bitar av kokosnöt. :)

• Radhuspinglan
    visvto skrev 2014-05-29 18:40:08 följande:
    Skolan är avgiftsfri. Det erbjuds frukost på fritids, lunch sen mellanmål. Många vill att barnen har med frukt, men man kan inte kräva det. En del barn har med frukt, andra inte. Så är det med det. Skulle däremot aldrig komma på tanken att inte skicka med mina barn frukt. Jag vill att de är pigga och får den där extra fruktenergin. Lägg frukten i en burk, som ligger i en väska. Det går bra med gurka, tomat eller morot om inte frukt finns hemma!

När jag gick i skolan så fick frukostbarnen betala sin frukost (10 eller 15 kronor), frukt fick man ta med hemifrån, fritids fick man betala för (i den avgiften ingick mellis). Jag började sexårs år 1994. Är alltså född år 1988. ;)
Svar på tråden Att ha med sig frukt varje dag till förskoleklass?