Vilka symptom fick era barn när ni misstänkte mjölk eller vete allergi?
Det låter väldigt mycket som min dotter. Dem här symptomen började för henne vid 11 månaders ålder. Spyandet svarande väldigt snabbt på mjölkfri kost men det tog 1.5 månad innan avföringen blev fast och helt normal. Lukten ändrades dock snabbt, från ruttet ägg och frätande till normal lukt på några dagar. Hur lång tid det tar att normaliseras beror på hur skadad tarmen har hunnit bli.
Dottern reagerade aldrig på sempers välling vad vi kunde se, men då hon reagerar på alla baljväxter och soja släktingar kändes det bättre att byta till enago. Sinlac innehållet utöver sockret även en sojasläkting så jag skulle hålla mig till enago.
Kom ihåg att även ta bort mjölkproteinet ur resten av hennes kost också. Min dotter spyr fortfarande när hon får i sig för mycket av en allergen men hennes tarm reagerar på mycket mindre mängder än vad som krävs för att trigga henne att spy. Hon har icke lgE förmedlad mjölkproteinallergi, så blodprov visar ingenting på henne. Det är bara uteslutning och provokation som ger en säker diagnos för mjölkprotein det är därför viktigt att ta bort all mjölkprotein i början. Lycka till!