Vilka symptom fick era barn när ni misstänkte mjölk eller vete allergi?
Håller med! Testa utan mjölk utan vete några dagar och se om det blir skillnad. Började ni med vete för 4mån sen?
Vad skönt att det går bra med vällingen!! Nu är det ju sommartider men hoppas ni får er sjukhustid snart. Det behöver inte heller vara så att hon inte tål allt som hon reagerar på just nu - om magen är uppretad så kan vad som helst ge problem med våran unge.
Vill du göra egen välling så köp det mjöl du vill göra på, ta ca 2msk mjöl + 4-5 dl vatten, vispa ned mjölet i kallt vatten och koka upp, låt svalna. Blanda bara i lite mer vatten direkt i flaskan om det blir tjockt. Jag gör på 1msk majsmjöl + 1msk rismjöl. OBS läs på mjölpaketen, en del innehåller tex spår av soja.
Kan också tipsa om quinoa som gick jättebra med sonen när hans mage var uppretad. Man kan blanda i lite olja el tex Carlshamns mjölkfria så får man i lite extra fett.
Usch ja det är så tråkigt med bakslag. Sonen är två år och mycket framåt och påhittig och snabb som en blixt, han fick tag i ett smörpaket på dagis, suck. Hemma råkade han få en köpt bulle av misstag, suck igen.
Det som är positivt är att jag tycker att återhämtningen går lite snabbare efter en sån där grej. Men det är ju ändå lagom festligt med en gallskrikande unge med klåda, magont och svart, superfrätande bajs.............................
Sonen hade fö också röööööda kinder som första indikation på något han inte tålde när han var lite mindre. Sen var det bara att räkna ned 1/2 dygn till frätbajset.
Kanske majs? Om jag hittade rätt välling så innehåller den havre majs soja. Äter hon havre annars och det går bra?