• Liinda

Andra barnet, när brukar bebisen sjunka ner?

Är i v 36.
    Det berömda och efterlängtade sjunket? När kommer det för omföderskor? 
    Tänkte att eftersom fixeringen kan ske straxt innan förlossningen så kanske "sjunket" inte heller kommer lika tidigt heller. 

Jag är så leds och har så ont och det trycker på revbenen och mage så det är såå jobbigt. Att sitta ner är hemskt, och plocka upp leksaker och städa och fixa är super jobbigt och känns som man pressar ihop bebisen. 
    När jag ska gå och lägga mig mår jag illa för bebisen sparkar i magsäcken, så ligger med en påse i fall jag vaknar och vill kräkas.

Jag vill att bebisen ska sjunka ner så jag får lättare att andas och revbenen inte känns så mörbultade. 

• Svar på tråden Andra barnet, när brukar bebisen sjunka ner?
  • Liinda

Jaså, ja kommer inte riktigt ihåg förra gången, men jag ett svagt minne av att det lättade ett tag innan förlossningen i alla fall. Vi får väl se när det blir, är så leds bara så man önskar att man bara vakna på morgonen och bebisen ligger längre ner. =) 

• Liinda

Huvva! Väntar du barn nu? 
    De är inte roligt med ömma revben och behov att gå och sträcka på sig hela tiden.

• Liinda

Åhh vad härligt att du har redan fått din bebis, lite avis må jag säga!=) 
    Jaa tack, aj vad de ömmar och nästan svider vid revben och mage...mår super illa på kvällarna när bebisen är mest aktiv...en spark i matstrupen känns det som ibland...huva! 
    Ska på mvc nu...hoppas den är på väg neråt ändå, fick världens förverkar igår när jag skulle handla lite grejer...fick gå och betala och ställa mig utanför butiken och andas...phu! 

Svar på tråden Andra barnet, när brukar bebisen sjunka ner?