• Tiii

Missfall nr 2

Beklagar verkligen vad ni båda gått igenom. Jag kan bara ställa mig i ledet.

Jag har haft tre mf detta året.

Vad som "tröstar" mig är att det andra var precis tre dgr efter jag testade positivt.

Så nu försöker jag tänka att jag bara haft två.

Jag har också haft den största lyckan i livet att få ett barn via Ivf.

Först ett ma i v 9 sen min son som föddes 2010.

Sen i nu i Dec blev vi spontant gravida tre ggr på raken.Dock mf v 7, 4 samt det sista som skrapades ut i onsdags, skulle då varit i v 11 men slutade växa v 8-9.

Jag känner mig dränerad och står nu inför mf utredning.

Jag är ju helt klart chockad över att vi kan bli gravida. Och så tätt inpå.

Vi har aldrig skyddat oss.

Ivf pga manlig infertilitet, som dock visar normala nivåer idag.

Jag har endometrios enl läkaren som förlöste mig med kejsarsnitt, men det verkar inte påverka då jag kan bli gravid.

Men suck, som du säger. Hur ska man orka och hur ska man kunna se med glädje på Stickan om den visar pluss och inte med rädsla?

Man får helt enkelt vara glad att man kan bli gravid, sen får man ta det dag för dag så gott det går.

Jag är dock inte redo. Efter detta året behöver jag en paus över sommaren.

Då kanske rädslan hinner lägga sig lite..

• Tiii
    Eyra F skrev 2014-05-26 21:28:27 följande:

Ja det är verkligen tungt. Efter första mf var jag helt besatt av att bli gravid igen, FORT! Nu känns det tvärtom. Jag kommer också ta en paus över sommaren och ta nya tag till hösten. Hoppas hoppas att det går vägen då.

Vi får försöka njuta av sommaren och samla ny kraft. Hoppas att det kommer gå bra för dig framöver.

Ja precis så har det varit för mig med. Jag vet ju inte om det kan ha ngt samband, men med mitt facit verkar det som om kroppen kanske mår bra av att få hämta sig.

Jag kommer ju visserligen göra en utredning nu, men om jag blir gravid innan den startar så kommer jag köra på albyl minor.

Jag har varit väldigt försiktig att mixtra med saker, speciellt vid graviditeter.

Men nu har jag inget att förlora.

Och som viss forskning säger så är det ju inget skadligt i rätt dos och såvida man inte är extremt blödningsbenägen.

Jag håller tummarna att det blir tredje gången gillt när du ger dig ut på banan igen!

Och kom ihåg att tre st är ovanligt.

Det är en ny graviditet nästa gång!
Svar på tråden Missfall nr 2