Missfall nr 2
Hej!
Jag är mitt uppe i mitt andra missfall i år och det känns väldigt tungt. Ska ringa till gyn och försöka få en tid, tycker inte att jag blöder lika mycket som sist och är orolig för att det ska finnas rester kvar. Någon som vet hur tidigt dom tar emot?
Hade en tid i fredags (misstänkte att något var tokigt då jag upptäckte bruna flytningar i torsdags samt att symptomen hade varit borta i några dagar), BM sa att fostret var för litet för att vara i v 8 samt att "graviditeten inte såg normal ut". Vet inte riktigt om jag hängde med där, något om att det saknades nåt "lager" i det som omger fostret (eller embryo kanske det är). Men ett hjärta slog så hon tyckte att vi skulle vänta och se, var dock inte jätteoptimistisk... Sen började det blöda och jag hade jättekramper hela lördagen. Sen lugnade allt ner sig och igår kom vad jag tror var fostersäcken (?) ut. Nu småblöder jag bara lite när jag går på toa. Det var inte alls som sist då det kändes som att jag nästan skulle förblöda. Kan det variera så från gång till gång? Nu känner jag yrsel, illamående, molande värk i mage och rygg. Fy, vill bara att det ska vara över.
Någon som har några råd för hur man ska orka försöka igen? Är inte jättesugen på att uppleva detta igen, men jag vill ju så hemskt gärna ha ett barn.
Oj, det här blev mycket längre än vad jag tänkt... Skriv gärna om ni orkar, skulle behöva lite stärkande ord av andra som vet hur det är...
/E