Missfall nr 2
Beklagar verkligen dina missfall! Både jag och många andra här inne vet tyvärr allt för väl vad du går igenom.
Jag har också haft två missfall och jobbar på att bli gravid igen, är just nu på andra försöket. Det är svårt att säga hur man orkar försöka igen, på något sätt gör man bara det även om det kan ta ett tag. Efter mitt första ville jag försöka direkt igen men efter det andra blev det en paus på tre månader för att jag helt enkelt inte orkade tidigare än så. Även om man så klart är rädd för att det ska hända igen så tar barnlängtan liksom över till slut. Vi har också ett barn sen innan och det gör ju mycket för oss, eftersom det funkat en gång tänker vi att det borde funka en gång till.
I vilken vecka hade du ditt första missfall? Mitt första var i vecka 12 och då blödde jag betydligt mer än vid mitt andra i vecka 7. Tror dock att det kan vara bra att göra ett VUL så att det verkligen blir bekräftat och för att se att allt kommit ut.
Man får försöka trösta sig med att statistiken säger att det är vanligt med två missfall i rad men väldigt ovanligt med tre. Får man tre räknas det ju som upprepade missfall och då har man även rätt till utredning även om den ofta inte hittar något fel.
Styrkekramar till dig, även om det känns jättetungt just nu så kommer det bli bättre!