Umgängesföräldern verkar inte bry sig...
Bio-pappan har barnen var fjärde helg och verkar nöjdmed det pga att det var länge sedan som han påpekade att han tyckte att dom kunde komma oftare och barnen frågar aldrig ens efter att åka dit. Pappan har tidigare haft barnen 1-2 veckor i sträck på sommaren men nu så ska han helt plötsligt bara två veckors semester och ville då ha dom en vecka men brydde sig inte om det delades upp i färre antal dagar. Grejen är den att vi redan har bokat in lite saker under dessa helger plus att jag ska föda precis i den vevan också och det sa jag och då verkade han inte ens bry sig om det blev något överhuvudtaget utan jag kunde ju höra av mig senare. Hans ointresse börjar att skina igenom allt tydligare. Barnen var iväg hos honom i helgen och på söndageftermiddag fick jag ett sms att dottern hade glömt sin jacka hos en släkting och han tyckte att det kunde vänta med att hon fick den till nästa gång hon skulle till honom, i annat fall fick JAG köra och hämta den. Alltså på vilket sätt blev jag inblandad i hans slarv att dubbelkolla så att allt kom med hem därifrån. Det är ju inte direkt första gången sånt här inträffar heller så är ju märkligt att människan aldrig lär sig. Han tyckte alltså att hon skulle klara sig utan jacka i en hel månad bara för att han inte ville köra och hämta den varesig då eller nu i början på veckan. Tydligen så ska han kunna slarva hur mycket som helst men tänker inte stå för konsekvenserna. Kan tillägga att han var arg som ett bi när jag krävde att han skulle hämta den på söndagen. Hur mycket verkar han egentligen bry sig!? Han gav mig full vårdnad för att slippa ta ansvar på den punkten och nu verkar han knappt bry sig om han träffar dom eller ej och tycker att jag ska köra 10 mil för att hämta en jacka som han inte har sett till har kommit med. Enligt honom så har han inga som helst skyldigheter utan jag ska fixa allt. Vet inte riktigt vad jag ville med det här inlägget, är bara så arg och trött på människan!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-28 10:50
Uppdatering i inlägg #15, behöver råd och hjälp angående umgänget.