• Grumpy88

Nu har vattnet gått! Fruktansvärt rädd!! :(

Nu har vattnet gått och jag är livrädd!! Inga värkar än så ska in på koll kl 10 men vet inte hur jag ska stå ut tills dess. Är så rädd och stressad att jag skakar och vill spy. Usch!! Några tips på hur man lugnar ner sig?!

• Svar på tråden Nu har vattnet gått! Fruktansvärt rädd!! :(
  • Nyfiken gul

det gör inte alls ont att bli undersökt, barnmorskan sticker bara in fingrarna och måttar med sina fingrar helt enkelt hur pass öppen du kan vara.  Sen är du klar. Det tar typ 3 sekunder.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Grumpy88

Okej hoppas verkligen att det blir så för mig med! Jag svimmade nämligen när jag gjorde cellprov förra året för jag tyckte det kändes så obehagligt! Ska försöka vila! Men det är så svårt!

• SIN74
    Grumpy88 skrev 2014-05-26 07:14:35 följande:
    Okej hoppas verkligen att det blir så för mig med! Jag svimmade nämligen när jag gjorde cellprov förra året för jag tyckte det kändes så obehagligt! Ska försöka vila! Men det är så svårt!
    Undersökningen på BB och en cellprovstagning är helt olika. Håller med om att det senare är inget roligt. Men du, detta innebär ju att du får lön för mödan, en bebis. Med det i tanken kanske det kan kännas lite lättare. 
    säg till dem när du kommer in hur du känner dig - de kommer att hjälpa dig igenom hela. 
  • Nyfiken gul
    Grumpy88 skrev 2014-05-26 07:14:35 följande:
    cellprov är något helt annat än en förlossning. 

Du har inga gynstolar i förlossningsrummet och inte heller i undersökningsrummet. Du får ligga i en vanlig säng. 
    och under en förlossning används inte heller några instrument.  Det enda som förs in i dig är barnmorskans fingrar en eller två gånger under tiden du ska föda.   
  • Grumpy88
    SIN74 skrev 2014-05-26 07:20:07 följande:
    Undersökningen på BB och en cellprovstagning är helt olika. Håller med om att det senare är inget roligt. Men du, detta innebär ju att du får lön för mödan, en bebis. Med det i tanken kanske det kan kännas lite lättare.  säg till dem när du kommer in hur du känner dig - de kommer att hjälpa dig igenom hela. 

Ja det är ju det!! Ska försöka att fokusera på resultatet av det hela! Men det är så overkligt att förstå att man snart ska få träffa sitt barn! :) tack så mycket för alla svar!
  • Grumpy88
    Nyfiken gul skrev 2014-05-26 07:24:06 följande:
    cellprov är något helt annat än en förlossning.  Du har inga gynstolar i förlossningsrummet och inte heller i undersökningsrummet. Du får ligga i en vanlig säng.  och under en förlossning används inte heller några instrument.  Det enda som förs in i dig är barnmorskans fingrar en eller två gånger under tiden du ska föda.   

Okej! Jag har gått och pratat med en bm om min förlossningsrädsla och då fick jag även besöka själva förlossningen å se rummen så jag vet hur dem ser ut. Hoppas det kan göra mig lite lugnare när jag väl är där! Tack så mycket för svar och stöd! :)
  • fredsduvan

Lycka till ts det kommer säkert gå jättebra :) be att få bedövning om du vill ha det, säg det till dem på bb innan det kommer igång på riktigt de i personalen vill veta hur just du vill ha det så var tydlig

• Min underbara hjärtan

Har vattnet gått brukar dom undvika undersökning med händer utan använda antingen ultraljud eller andra verktyg att känna att man skaka må illa fryser bli varm om vartannat är ett gott tecken en del få så då det händer massa i kroppen jag gick så!

• M39

Vattnet gick på mig oxå i v 37. Då 18 och förstföderska. 3 krystvärkar och ut kom han i sätesbjudning . Det kommer gå fin fint för dig!!! Lycka till

Grumpy88 skrev 2014-05-26 05:32:40 följande:
    Jag är rädd för smärtan! Usch! Rädd för att göra undersökningen nu när jag kommer in till BB. Har hört att det gör så ont när dem kollar hur öppen man är. Känner mig inte alls beredd. Hade ju räknat med att gå över tiden minst en vecka som förstföderska och nu sitter jag här i v37+5.

• DraussenIstFeindlich

Var inte rädd, det kommer att gå jättebra! Om en förlossning var något man knappt klarade av så skulle det inte finnas några syskon... :) Det är tufft att föda barn men utan tvekan det häftigaste man är med om. Om smärtan stressar dig så kan jag trösta dig med att det finns massor av hjälp att få. Jag hade epidural under min förlossning, och det fungerade jättebra.

Svar på tråden Nu har vattnet gått! Fruktansvärt rädd!! :(