Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Nu har vattnet gått! Fruktansvärt rädd!! :(

det gör inte alls ont att bli undersökt, barnmorskan sticker bara in fingrarna och måttar med sina fingrar helt enkelt hur pass öppen du kan vara.  Sen är du klar. Det tar typ 3 sekunder.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    Grumpy88 skrev 2014-05-26 07:14:35 följande:
    Okej hoppas verkligen att det blir så för mig med! Jag svimmade nämligen när jag gjorde cellprov förra året för jag tyckte det kändes så obehagligt! Ska försöka vila! Men det är så svårt!
    cellprov är något helt annat än en förlossning. 

Du har inga gynstolar i förlossningsrummet och inte heller i undersökningsrummet. Du får ligga i en vanlig säng. 
    och under en förlossning används inte heller några instrument.  Det enda som förs in i dig är barnmorskans fingrar en eller två gånger under tiden du ska föda.   
  • Nyfiken gul
    Grumpy88 skrev 2014-05-26 13:00:11 följande:
    Återigen tack för alla svar! Där jag har gått heter det klara gruppen för förlossningsrädsla och dem har direkt kontakt med förlossningen. Så dem sla se allt när jag skrivs in. Har varit in och gjort ctg och ultraljud och allt såg bra ut. Och jag behövde inte göra någon gynundetsökning då dom såg att det var fostervattnet som gått (phuuu). Har inte värkarna kommit igång tills på onsdag morgon så ska dom sätta igång mig så nu hoppas jag innerligt att det startar av sig självt!

Härligt! Håll oss uppdaterade!
  • Nyfiken gul

jag hoppas att du nu ligger och snusar på din nyfödda bebis! 

• Nyfiken gul
    Grumpy88 skrev 2014-05-28 21:18:04 följande:
    Idag kom hon 15:29 3600g tung och 52cm lång :) Det var fruktansvärt men nu är det över! ;)
    grattis till lilla goset!  Hjärta
Svar på tråden Nu har vattnet gått! Fruktansvärt rädd!! :(