• Grumpy88

Nu har vattnet gått! Fruktansvärt rädd!! :(

Nu har vattnet gått och jag är livrädd!! Inga värkar än så ska in på koll kl 10 men vet inte hur jag ska stå ut tills dess. Är så rädd och stressad att jag skakar och vill spy. Usch!! Några tips på hur man lugnar ner sig?!

• Svar på tråden Nu har vattnet gått! Fruktansvärt rädd!! :(
  • Grumpy88
    elinaehn skrev 2014-05-26 05:09:01 följande:
    Berätta, vet du vad du är rädd för? Försök andas lugnt o få kroppen att slappna av. Det här fixar du! Tänk nu en liten stund i taget, inte mer. Kram

Jag är rädd för smärtan! Usch! Rädd för att göra undersökningen nu när jag kommer in till BB. Har hört att det gör så ont när dem kollar hur öppen man är. Känner mig inte alls beredd. Hade ju räknat med att gå över tiden minst en vecka som förstföderska och nu sitter jag här i v37+5.
  • Grumpy88

Tack så mycket för alla era svar!! Jag har lugnat ner mig lite nu och låtit det sjunka in. Jag läste att det kan ta 1-3 dagar när vattnet gått innan bebis är ute så vi får se hur det går. Försöker slappna av! Allt känns så overkligt! Jag har ganska svårt att sysselsätta mig då det rinner vatten hela tiden :P

• Grumpy88

Okej hoppas verkligen att det blir så för mig med! Jag svimmade nämligen när jag gjorde cellprov förra året för jag tyckte det kändes så obehagligt! Ska försöka vila! Men det är så svårt!

• Grumpy88
    SIN74 skrev 2014-05-26 07:20:07 följande:
    Undersökningen på BB och en cellprovstagning är helt olika. Håller med om att det senare är inget roligt. Men du, detta innebär ju att du får lön för mödan, en bebis. Med det i tanken kanske det kan kännas lite lättare.  säg till dem när du kommer in hur du känner dig - de kommer att hjälpa dig igenom hela. 

Ja det är ju det!! Ska försöka att fokusera på resultatet av det hela! Men det är så overkligt att förstå att man snart ska få träffa sitt barn! :) tack så mycket för alla svar!
  • Grumpy88
    Nyfiken gul skrev 2014-05-26 07:24:06 följande:
    cellprov är något helt annat än en förlossning.  Du har inga gynstolar i förlossningsrummet och inte heller i undersökningsrummet. Du får ligga i en vanlig säng.  och under en förlossning används inte heller några instrument.  Det enda som förs in i dig är barnmorskans fingrar en eller två gånger under tiden du ska föda.   
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-

Okej! Jag har gått och pratat med en bm om min förlossningsrädsla och då fick jag även besöka själva förlossningen å se rummen så jag vet hur dem ser ut. Hoppas det kan göra mig lite lugnare när jag väl är där! Tack så mycket för svar och stöd! :)
  • Grumpy88

Återigen tack för alla svar! Där jag har gått heter det klara gruppen för förlossningsrädsla och dem har direkt kontakt med förlossningen. Så dem sla se allt när jag skrivs in. Har varit in och gjort ctg och ultraljud och allt såg bra ut. Och jag behövde inte göra någon gynundetsökning då dom såg att det var fostervattnet som gått (phuuu). Har inte värkarna kommit igång tills på onsdag morgon så ska dom sätta igång mig så nu hoppas jag innerligt att det startar av sig självt!

• Grumpy88

Nu har värkarna varit igång ett tag, ungefär 6 min mellan varje värk än så länge så kämpar på hemma!

• Grumpy88

Idag kom hon 15:29 3600g tung och 52cm lång :) Det var fruktansvärt men nu är det över! ;)

• Grumpy88

Tack så mycket!! :) vattnet gick den 26 03:30 och hon kom 28 15:29 så jag kämpade med lång latensfas med pinvärkar. Sen runt 13 tiden tror jag det var den 28 fick jag värkstimulerande för att öppna mig de sista cm, sen efter kanske 20-30 min krystande så var hon ute :) ingen lätt match men nu är det äntligen gjort iallafall! :)

Svar på tråden Nu har vattnet gått! Fruktansvärt rädd!! :(