Inlägg från: 28ochbarnlös |Visa alla inlägg
  • 28ochbarnlös

Gå ner i vikt - lättare bli gravid?

Vattenliljan skrev 2014-05-26 05:08:36 följande:
    Aha, okej. Attans. :p Men tack för svaret!
    Jag håller inte med föregående talare.....jag är 166 cm och väger 68,6 kilon vilket innebär att jag inte ligger över 25 i bmi. Men jag får ingen ägglossning när jag väger såhär mycket. Min cykel blir normal vid 62-64 kilon. Det är olika för alla....Har man pcos ska man oftast ligga så lågt som möjligt i vikt. Att vara normalviktig räcker oftast inte tyvärr. det räcker oftast att gå ner några få kilon.
  • 28ochbarnlös
    Vattenliljan skrev 2014-05-29 15:49:17 följande:
    Tack, 28ochbarnlös, det var intressant att höra! Jag började träna för någon månad sedan och har som mål att komma ner till ca 50 kg (BMI 20) i vilket fall som helst, men nu fick jag lite extra motivation! Jag har alltid haft en oregelbunden cykel och får bara mens 1-2 ggr per år, så skulle jag kunna korta ner den tiden lite skulle det förstås vara toppen!
    Träning är jättebra för oss med pco! Har själv börjat gå ner i vikt sakta men säkert sedan jag började med crosstrainer 25 minuter om dagen i högt tempo ca fem ggr i veckan (har en hemma och då är det lättare att ta sig tid). Lycka till!
Svar på tråden Gå ner i vikt - lättare bli gravid?