Inlägg från: Anonym (Rådlös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rådlös)

Hjälp, snälla

Så här är det. Har en flicka på 5 år med en pappa som nu vill vara delaktig. Vi har tidigare levt ihop men han var då inte intresserad.

Det har hela tiden varit turbulent.

Pappan drog mig inför en vårdnadstvist och jag tänkte att nu blir han väl ändå nöjd när jag gick med på det umgänge han önskade.

Men icke. Han vill ändra, byta och trixa med tiderna. Får han som han vill blir han inte nöjd ändå eftersom han vill komma hem till mig, han vill att vill att vi ska umgås osv. Det vill jag inte.

Får han inte som an vill och jag säger att vi håller oss till avtalet, han hade chansen i tingsrätten att komma med sina önskemål. Så samarbetar jag inte säger han och jag förstör för dottern.

Nu har vi diskuterat sommarumgänget. Det är fastställt att det ska vara fyra veckor i sommar men pappan själv ansåg precis som jag att fyra veckor skulle inte funka. Pappan kom med ett förslag med lite mindre sommarumgänge. Jag sa ja till det. Men sedan ändrade pappan tillbaka då jag inte vill bli hans väninna. Sedan ändrades det igen till tre veckor, och sedan lite mindre umgänge under fyra veckor som jag kom med förslag om. Dottern är väldigt ledsen hos pappan, pappan som jag levt ihop med vet jag vad han går för då jag levt med honom. Och jag har fått berättat för mig av dottern om saker som sker med pappan.

Sedan var det ett par ändringar till kring umgänget men nu är sista budet att han tänker ha dottern fyra veckor ändå. Det ändras varje gång jag påtalar att jag inte vill umgås med honom. Han straffar ut mig genom dottern, och har alltid gjort.

Sedan efter det så får jag ständigt en massa sms. Senast igår fick jag ca 50 sms. Han slutar inte trots att jag vädjar.

Alla sms handlar i stort sett om att jag ska ge honom en chans att visa att han inte är som förut, fast han visar hela tiden att han inte ändrat sig.

Han ljuger och manipulerar. Han har svårt att kontrollera sin ilska därför vill jag inte umgås.

Jag gissar att jag inte kommer någon vart alls. Han kommer ha dottern enligt domstolsbeslutet. Och dottern som förändras allt mer med rädsla och ilska i takt med umgänget. Hon vill inte vara hos sin pappa och att då låta henne vara borta i fyra veckor känns inte bra.

Kan han hålla på och ändra sig så här hela tiden? Det finns skriftligt att han vill att jag ska komma med förslag på umgänget, och att han tyckte det var bra.

Svar på tråden Hjälp, snälla