• Deelicious

    Ärrade gravidkroppar och ammande 7åringar

    newsner.com/2014/05/fotografen-som-visar-hur-mammor-verkligen-ser-ut-efter-fodseln-sa-vackert/

    Såg precis denna efter att en vän på Facebook delat den. 

    Jag förstår meningen med filmen men kvinnor nuförtiden är ju helt fixerade av att "naturalisera" gravidtecknerna!
    Jag kan säga att jag SKITER ärligt talat i om någon har ränder på magen, så varför måste dom visa upp det och verka så modiga? Vad är tufft med det? Vem bryr sig?

    Jag tycker att det är acceptabelt att få bristningar här och var och kanske hängmage(det kan man inte göra nåt åt i många fall) men när man är fet som ett berg och skyller på graviditeten så skämmer man ju ut sig! Okej VA FET men skyll det för tusan inte på graviditeten, för de flesta blir inte smällfeta av en grav även om man kan gå upp några få extra kilo. Går man upp mycket så beror det på för stort matintag.

    Förövrigt är videon ett rent fiasko Kräks Bilder på mjölkdroppande bröst tillsammans med barn i ca 6-7 års åldern som fortfarande suger och klämmer på dem. Ren katastrof! Som sagt, jag respekterar deras ärrade kroppar men inte detta skabbiga sätt att visa upp det på.

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Ärrade gravidkroppar och ammande 7åringar
  • La Lola
    Deelicious skrev 2014-05-22 19:40:01 följande:
    Jaha näe okej, det kanske va en bebis.....Foten i munnen
    Näe, nån bebis är det inte.
    Det fanns inget mellanting mellan en bebis o en 6-7åring alltså?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Pofi
    Deelicious skrev 2014-05-22 19:31:08 följande:
    Du kanske missade det men på 3.03 såg jag det
    7-åring? Nu tar du väl i lite... c;
  • Deelicious
    Pofi skrev 2014-05-22 19:51:00 följande:
    7-åring? Nu tar du väl i lite... c;
    Spelar roll, han är ändå för stor för att amma. Kul att komma ihåg att man ammat så länge......
  • cloudberry79
    Deelicious skrev 2014-05-22 19:55:12 följande:
    Spelar roll, han är ändå för stor för att amma. Kul att komma ihåg att man ammat så länge......
    Jag känner till ett par personer som minns att de har blivit ammade, båda blev ammade till fyraårsåldern ungefär (vilket jag bedömer barnet i filmen till också). Båda tycker det är positivt. Jag tycker folk ammar alldeles för lite och för kort för att det ska vara bra för folkhälsan, så fram för mer långtidsamning!
    Just NO.
  • Fiona M

    jag vet ganska många som gått upp 30+ kilo under graviditeten, trots motion, sunda matvanor och inga cravings, så jag bedömer din irritation som att du är aningen... trångsynt.

  • La Lola
    viseversa skrev 2014-05-22 20:28:05 följande:
    Haha 6-7åring? 2,5-3 år snarare..
    Exakt.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Penida

    Jag ser inte alls problemet? Tyckte det vara fina bilderGlad Och nej, någon ammade 7-åring ser vi inte, jag gissar att det äldsta barnet som ammas är mellan 2-3 år.


    Avskyr CIO-metoder
  • Kors
    Deelicious skrev 2014-05-22 19:27:43 följande:
    Det ända som är "fint" med bilderna är ju mammans relation till sina barn. Det är inte fint med ärr och häng men det är acceptabelt och absolut inget fel! Man måste inte vara fin för att vara accepterad, alla människor är värda att bli accepterade.

    Du har rätt i att alla har tätt att bli acceptera. Du måste acceptera att man har rätt att tycka "mammakroppar" är fina också ;) jag har aldrig tyckt att ärr är fult, jag har tyckt att det är häftigt sedan jag var barn.
  • Mentat

    Fascinerande, att tro att en 7-åring kan amma. För all del, det påstås väl finnas ett fall med en drygt 5-årig flicka som blev gravid men om det nu handlar om en pojke så kan han definitionsmässigt inte amma.

    Apropå "irritation" alltså, som tråden är postad i.

Svar på tråden Ärrade gravidkroppar och ammande 7åringar