• Rocknlollo

Känner mig förbrukad

Hej!

Känner mig förbrukad. Offrade hela mitt liv och hela min kropp för min son. Såklart. Men kan inte låta bli att vara lite bitter åt det nu. Ska börja jobba om några månader och är dö nervös att jag inte ska orka. Har ett fysiskt krävande jobb.
    Fick mitt första barn för ca 10 månader sedan.
    Förlossning gick bra, men jag hade en rätt jobbig graviditet. Fick foglossning rätt tidigt och slutade med att jag bölade varenda gång jag skulle röra mig. Så ont hade jag av det.

Smärtan innebar att jag satt stilla i många månader.

Detta får jag lida för nu. Minsta lilla ansträngning fysiskt, och jag går sönder.
    Ont i ryggen, knäna svullnar upp om jag försöker tränar elr går för mycket. Handlederna pallar ingenting osv..

Gick på vårt löpband innan i dag i ca 30min, i lagom fart och gjorde sen 10 benböj. Har nu ett knä som snart är lika bred som en motorhuv.

Målade ett par möbler här om dagen, har nu problem med handlederna. SUCK!

Jag fyller 25 i år, har alltid varit aktiv. Sportat mycket i hela mitt liv. Har ett fysiskt krävande jobb. Så jag var rätt fitt innan graviditeten.

Nu känner jag mig som en strandad val! Fick en bok av morsan om träning för gravida. Så vet vilka träningsformer som är ok. Följt dom så gott det går, väntade med träning direkt efter BF precis som alla säger. Tycker jag följt allas råd men det går åt helvete ändå. Kommer ingenstans med varken bantningen eller träningen.

Jag är 175cm lång och väger 88kilo, så är inte mega stor även om jag har övervikt.
    Jag har helt enkelt tappat jättemycket muskelmassa, och det har även hänt nått med handlederna. Tror jag läste något för längesen om att det är vanligt att man får ont i handlederna efter en grav. Men hittar inte det nu.

Ser många andra tjejer i min ålder som nu tappat alla kilo dom la på sig. Magen har dragit sig tillbaka och dom går på gym. Jag ser fortf ut som om jag va i 9 månaden. Inte tappat ett gram. Gym känns långt borta då jag inte ens kan träna med min egen vikt.

Det har ju gått 10mån sen BF. Vad gör jag för fel?!

Känner någon igen sig? Hur gjorde ni? I vilken takt?

Jag vet att det är 99% gnäll i mitt inlägg. Var gärna ärliga, men inte taskiga tack ;P

• Svar på tråden Känner mig förbrukad
  • Rocknlollo
    Mendurå skrev 2014-05-22 09:16:56 följande:
    Ammar du fortfarande? Jag har haft mer problem med leder under amningstiden. När jag slutade amma försvann det.
    Nej jag ammade aldrig.

Min mamma hade också svår foglossning under sina grav, och hon säger att hon kan känna av det fortf ibland efter 21 år.

Jag får nog ta mig till en simbassäng.

Är livrädd att jag ska slita på lederna i knäna eller få typ vatten i knäet. Hatar sjukhus =)

Så ingen känner igen sig?
  • Rocknlollo
    Flickan och kråkan skrev 2014-05-22 10:07:12 följande:

Problem med FOGLOSSNING inte förlossning.
    yodi skrev 2014-05-22 10:39:14 följande:
    jag tycker också att du ska prata med en läkare, för visst kan det vara svårt att gå ner i vikt men dina led problem som du beskriver dom låter inte riktigt normalt.
    Ja, jag får nog göra det. :( Tack för era svar

Svar på tråden Känner mig förbrukad